וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אין כלום עכשיו, לא מוצץ ולא מים": הקלטות האימה של הגננת מחולון

עודכן לאחרונה: 8.2.2024 / 16:10

הורי 12 פעוטות הזדעזעו לשמוע את גננת המשפחתון מתעמרת בילדיהם: "נרדם הבן אלף" ו"שתוק, גם ככה תבכה כשתקום", אומרת בהקלטות על רקע זעקות בכי. לאחר שהבחינו בסימני פגיעה בילדיהם, הם חושדים שהגננת הפעילה גם אלימות פיזית: "היא לא נתנה לו אוכל, הוא הלך לישון בבכי"

בווידאו: הקלטות ממשפחתון בחולון: גננת מקללת ומתעמרת בפעוטות 05.02.24/ShutterStock

גננת במשפחתון בחולון הוקלטה מקללת ומתעמרת בפעוטות - בהקלטות שהגיעו הלילה (שלישי) לידי וואלה! היא נשמעת אומרת, בין השאר, "טמבל", "בן אלף" ו"שתוק", על רקע קולות בכי מתמשכים. המשטרה פתחה בחקירה בעקבות תלונה שהגישו ההורים.

חשדם של הורי הפעוטות שבגן התעורר בעקבות התנהגות לא שגרתית של ילדיהם. בתקופה האחרונה הם החלו להראות סימני רגרסיה, להיות עצבניים, חסרי שקט ואלימים, גם כלפי עצמם. השאלות שעלו הובילו לשליחת אחד מ-12 הפעוטות שנמצאים במשפחתון, בני חצי שנה עד שלוש, עם מכשיר הקלטה.

כשחזר הביתה, האזינו לשש שעות ההקלטה ונדהמו. הגננת והסייעת השתיקו את הילדים בגסות שוב ושוב, בליווי כינויי גנאי וחשד להתעמרות. "שתוק, גם ככה אתה תבכה כשתקום", גערה באחד הפעוטות, ולאחר כמה דקות הוסיפה בכעס: "די, שמענו אותך". במקרה אחר הבהירה: "אין כלום עכשיו, לא שמיכי, לא מוצץ ולא מים. שתוק גם אתה". על פעוט נוסף אמרה "נרדם הבן אלף", ועל אחר צרחה "טמבל". בנוסף לכך, הגננת קראה לאחד הפעוטות "יוקוזונה".

גן ילדים בו חשודה הגננת בצהרון בתקיפת ילדים, ירושלים, 9בינואר 2022. שלו שלום, TPS
״היא לא מודה בשום דבר. אמרה לנו שאנחנו טועים ומגזימים ושמותר לפעמים להרים את הקול"/TPS, שלו שלום

"הרגשנו שמשהו לא טוב קורה", סיפרה קורל, אם לילד בן שנתיים. "סמכתי עליה, השארתי את הילד שלי איתה במשך שנה וחצי. בעלי מהרגע הראשון קלט שמשהו לא תקין איתה, אבל אני אהבתי אותה. בתקופה האחרונה הילד הגיע הביתה עצבני, הרביץ, נשך, רזה ברמות. בדרך כלל הוא ילד דומיננטי. שאלתי אותו - כשאתה אוכל היא שמה לך קצת או הרבה? וענה קצת. הוא הראה שהיא תופסת לו את הפנים בחוזקה, הדגים על אח שלו הגדול שהיא דחפה אותו על השולחן ונפל. בהקלטות הם צורחים והיא אומרת להם שאם ימשיכו לבכות לא יצאו מהלול".

ג' רשמה את בנה בן השנה למשפחתון בתחילת השנה. "פתאום בינואר הרגשתי שזה לא הילד שלי", היא אומרת, "הוא השתנה. עצבני, ממורמר, לא מסכים להתקלח, בקושי אוכל, מרביץ לעצמו כשהוא מפיל אוכל או שתייה. כששמעתי את ההקלטות חשכו עיניי. היא לא נתנה לו לאכול, לשתות, להירדם. מסתבר שהוא נרדם שם תוך כדי בכי". בהקלטות הגננת אף נשמעת מכנה את האם "מטומטמת".

"זו זוועה, היא קראה אפילו לי בכינויי גנאי. באחד הסרטונים שומעים אותה מכה ילד והסייעת, הבת שלה, אומרת הכאבת לו, והיא עונה לו אז מה, גם הוא מכאיב לי. פתאום הסתדר לי למה הבן שלי מתנהג ככה. אני מפחדת שהכו אותו".

בעקבות הדברים ששמעו, ההורים הלכו יחד לביתה של הגננת בסוף השבוע וביקשו לעמת אותה עם מעשיה. היא, מצדה, הכחישה את הטענות וסירבה להאזין להקלטות. "היא לא מודה בשום דבר. אמרה לנו שאנחנו טועים ומגזימים ושמותר לפעמים להרים את הקול. ואז הבן שלה הגיע ונעל את עצמו בחדר עם המצלמות. אני לא יודעת מה הוא עשה שם, אבל המשטרה אומרת שבגן הכניסו קוד למצלמות והם לא מצליחים לפתוח אותן", סיפרה האם. כעת במשטרה ממתינים לאישור להאזין להקלטות כדי לקדם את החקירה. בינתיים, כל ההורים הוציאו את ילדיהם מהגן. "ברגע שישמעו את מה שאנחנו שמענו הגננת לא תישאר עוד יום אחד".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
גן ילדים בו חשודה הגננת בצהרון בתקיפת ילדים, ירושלים, 9בינואר 2022. שלו שלום, TPS
״סמכתי עליה, השארתי את הילד שלי איתה במשך שנה וחצי"/TPS, שלו שלום

מהמשטרה נמסר כי "מיד עם קבלת התלונה נפתחה חקירה המתנהלת בימים אלה ביסודיות ובמקצועיות במהלכה בוצעו ועוד יבוצעו מגוון פעולות חקירה במטרה להגיע לחקר האמת".

חן קובריץ כהן ממטה המאבק למען הילדים, שמלווה את ההורים, מסרה כי "לצערנו גם בתקופה הזו, מגיעות אלינו הקלטות קשות מגנים ברחבי הארץ, תלונות נפתחות וחקירות מתנהלות. המקרה הזה התנהל במשפחתון שאינו מפוקח, אינו בעל רישיון, למרות שהיו שם שבעה ילדים ומעלה. יש פה עבירה על חוק הפיקוח, וזה שהותקנו מצלמות לא פותר את בעלת המשפחתון מלדווח על כך למשרד החינוך. בזכות הקלטות ששמו ההורים לאחר שעלו כמה דגלים אדומים ברורים בהתנהגות הילדים, נחשפה ההתנהלות באותו משפחתון והובילה לחקירה במשטרה. זה רק מדגיש את מה שאנחנו זועקים שנים, תקליטו את מה שקורה בגנים כי רק כך תוכלו להבין מה קורה. ושנית, אל תשימו את הילדים במשפחתונים ללא פיקוח. נכון שיש המון מקרים שמתגלים במעונות מפוקחים, אבל לפחות יש לנו דרך לפעול ולהבין מה קרה שם".

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully