וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחפש מי הדליף: השופט פוגלמן מינה צוות בדיקה להדלפת בג"ץ הסבירות

עודכן לאחרונה: 5.2.2024 / 21:00

ממלא מקום נשיא בית המשפט העליון, השופט עוזי פוגלמן, מינה צוות בדיקה עם שני ראשי אגפי חקירות בשב"כ בדימוס בנושא הדלפת בג"ץ הסבירות. ההדלפה הייתה צעד חסר תקדים ובהדלפה ראשונה אי פעם של טיוטת פסק דין מבג"ץ לכלי תקשורת ישראלי

בווידאו: הממשלה נגד בג"ץ: הדיון על ביטול עילת הסבירות/דוברות הרשות השופטת

ממלא מקום נשיא ביהמ"ש העליון השופט עוזי פוגלמן הקים הערב (שני) צוות בדיקה שיחקור מי הדליף חלקים מבג"ץ הסבירות לתקשורת. ערב פרסום פסק הדין, חלקים ממנו פורסמו ע"י עמית סגל בחדשות 12.

בהודעה של הרשות השופטת היום פרסמו כי פוגלמן עתיד להקים צוות שיבדוק מי הדליף, כששמות חברי הצוות פורסמו גם ויכללו את חגי אבימור ואייל דגן, שניהם כיהנו בתפקיד ראש אגף חקירות בשב"כ בדימוס. מטעם הרשות השופטת יהיו בצוות מנהל בתי המשפט השופט מיכאל שפיצר וקרן אזולאי רשמת בית המשפט.

השופט עוזי פוגלמן. דוברות הרשות השופטת, אתר רשמי
השופט עוזי פוגלמן/אתר רשמי, דוברות הרשות השופטת

"פרסום חלקים מטיוטות פסקי דין שטרם הושלמה כתיבתם הוא אירוע חמור. יש לעשות כל שניתן על מנת לברר את הדברים בהקדם לשם הפקת לקחים לעתיד", כתב פוגלמן בכתב המינוי. "לפיכך, לאחר ששקלתי את הדברים לעומקם, בשל הדחיפות והנחיצות באיתור מהיר של הנסיבות המערכתיות אשר אפשרו את הוצאת המידע שפורסם ומידע דומה מסוג זה, ולשם גיבוש המלצות לפעולה בטווח הזמן הקרוב ובמבט צופה פני עתיד - אני ממנה בזאת, צוות בדיקה, כפי שיפורט להלן".

פוגלמן פירט בכתב המינוי את הבדיקה שיערכו, ביניהם הפרצות האפשריות ומעגל הנחשפים למידע. "צוות הבדיקה ימפה את שיטות העבודה הפיזיות והטכנולוגיות בבית המשפט; את הפרצות האפשריות לדליפת מידע; ואת היקף הגורמים הנחשפים למידע כאמור, אשר בנסיבות המקרה דנן היה רחב. כמו כן, הצוות יבחן את השאלה האם ניתן לצמצם את מעגל הנחשפים למידע, להגביר את הפיקוח על אופן שמירתו ולטייב את תיעוד השימוש בו", נכתב בכתב המינוי.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
עוזי פוגלמן, יצחק עמית, אסתר חיות, יוסף אלרון, ענת ברון, דפנה ברק ארז, אלכס שטיין, דוד מינץ, גילה כנפו שטייניץ, נעם סולברג, רות רונן, יחיאל כשר, חאלד כבוב, עופר גרוסקופף, יעל וילנר, דיון על ביטול עילת הסבירות, בית המשפט העליון, 12 בספטמבר 2023. דוברות הרשות השופטת, צילום מסך
עוזי פוגלמן, יצחק עמית, אסתר חיות, יוסף אלרון, ענת ברון, דפנה ברק ארז, אלכס שטיין, דוד מינץ, גילה כנפו שטייניץ, נעם סולברג, רות רונן, יחיאל כשר, חאלד כבוב, עופר גרוסקופף, יעל וילנר, דיון על ביטול עילת הסבירות, בית המשפט העליון, 12 בספטמבר 2023/צילום מסך, דוברות הרשות השופטת

​הצוות, בין היתר, ראיונות עם שופטים ועובדים במערכת, ויהיה רשאי לשמוע ולהסתייע בגורמים נוספים, לרבות מומחים בתחום הטכנולוגיה, ולבקש לקבל לעיונו כל חומר רלוונטי שעשוי לסייע לו בעבודתו.

​ככל שבדיקת הצוות תעלה התנהגות שיש בה משום חשד לפלילים או לעבירת משמעת, על ידי גורם כזה או אחר, יפסיק הצוות את בירור ההתנהגות האמורה ויעביר הטיפול בממצאים הקונקרטיים לגביו לרשויות המוסמכות לכך על פי דין בהקדם האפשרי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully