וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא העת לתמונת ניצחון": בשל התנגדות תושבי בארי - טקס הנפת דגל האחדות בעוטף נדחה

עודכן לאחרונה: 6.2.2024 / 8:42

חברי קיבוץ בארי פנו לראש מועצת אשכול בבקשה שיפעל לביטול האירוע, שמטרתו לדברי המארגנים הייתה להצדיע לתושבי העוטף וחיילי צה"ל. בקיבוץ טענו שאין ניצחון כשיישנם אזרחים חטופים ברצועת עזה. במועצה האזורית מסרו: "מבינים את הרגישות"

בווידאו: 87 ימים אחרי שנלקחו בשבי חמאס חטופים מבארי חזרו לבתים ההרוסים/אורי סלע, אבי רוקח

טקס הנפת דגל אחדות וניצחון, שהיה אמור להתקיים מחר בצומת בארי - נדחה עקב התנגדות תושבי הקיבוץ. מטרת הטקס, שבין יוזמיו - תנועת אור, מכינת עין פורת ועמותת לב אחד, הייתה לפי המארגנים להצדיע לתושבי העוטף ולחיילי צה"ל במלחמה.

אך כאמור, חלק מחברי הקיבוץ התנגדו לטקס בטענה שהעיתוי אינו מתאים בשלב זה, שכן, אי אפשר לעסוק בניצחון כשיישנם עדיין חטופים בעזה. בהמשך לכך, פנו חברי קיבוץ בארי אל ראש מועצת אשכול גדי ירקוני שיפעל לביטול האירוע.

הזמנה לטקס ניצחון ואחדות בצומת בארי, 05 בפברואר 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הזמנה לטקס ניצחון ואחדות בצומת בארי, 05 בפברואר 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בהזמנה לטקס, כתבו המארגנים: "יוזמת דגלי האחדות והניצחון מבקשת להרים את הדגל ולהדליק את האור, להצדיע למתיישבים, לחיילים ולחזק את יישובי העוטף לכל אורך קו הגבול. 'נטיעת' הדגלים במיקומים בהם ניסו לפגוע בנפשם וברוחם של אזרחי ישראל ב-7 באוקטובר, מסמלת את חוזקו של העם, אותו לא ניתן לשבור. הטקס יהיה בסימן חיבור, ערבות הדדית והירתמות למשימות ולאתגרים הבאים".

במועצה האזורית אשכול הגיבו: "אנו מודעים ומבינים את הרגישות הרבה בימים אלה ולכן ראש המועצה גדי ירקוני פועל מול מנכ"ל תנועת אור לביטול האירוע. אנו תקווה לימים טובים יותר שיבואו עלינו ומייחלים להשבתם של כל החטופות והחטופים שלנו הביתה במהרה".

לבסוף, יוזמי "דגלי האחדות והניצחון" הודיעו על דחיית הטקס, "אנחנו ערים לתושבי בארי ובקשר ישיר איתם לאורך כל בניית הפרויקט. חשוב לנו לציין שהמיזם תואם מזה זמן רב עם הישוב והרשויות, אך היום התבשרנו כי לא כל התושבים ראו זאת עין בעין, ואנחנו מכבדים את זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully