וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצב תברואתי ירוד: משרד הבריאות סגר מפעל לייצור מזון בכפר ג'ת

עודכן לאחרונה: 5.2.2024 / 18:54

משרד הבריאות חתם היום על צו הפסקה מנהלי למפעל "טופ מתוק ו.ק בע"מ" שבכפר ג'ת. בהוראת המשרד, על המפעל להפסיק באופן מידי פעילותו - זאת לאחר ביקורת שביצעו במקום. בביקורת נמצא כי במפעל קיים מצב תברואי ירוד מאוד, הזנחה בכל חלקי העסק, הצטברות שאריות מזון ולכלוך רב בכל
אגפיו. כמו כן, השימוש בציוד הייצור מלוכלך ולא תקין. "ייצור מזון בסביבת ייצור מלוכלכת ומוזנחת העלולה לסכן את בטיחות המוצרים המיוצרים במפעל".

בנוסף, במהלך הביקורת נמצא כי המפעל משתמשים בחומרי גלם, תמציות, צבעים, מלח לימון, שמקורם ותקינותם לא ידועה. אלו נמצאו באריזות לא מקוריות ללא סימון של פרט מזהה כלשהו. כמו כן, אין שמירה על כללי היגיינת העובדים.

משרד הבריאות, ירושלים. נתי שוחט, פלאש 90
משרד הבריאות, ירושלים/פלאש 90, נתי שוחט

ד"ר מרוה מטאנס, רופאת נפת חדרה, הסבירה את החלטתה: "מרבית הליקויים הם ליקויים החוזרים על עצמם אשר נצפו גם בביקורת קודמת בעסק, ובגינם הוזמנתם לשימוע שבסופו הוצאתי למפעל צו הפסקה מנהלי".

כמו כן, הוסיפה ד"ר מטאנס, "בתום השימוע התרשמתי שמצב בעסק עדיין מסכן את בריאות הציבור, וכי מרבית הליקויים המהותיים טרם טופלו. כן התרשמתי מחוסר ידע מקצועי בניהול עסק לייצור מזון. אציין גם כי לא קיבלתי תשובות ברורות באיזה מתכונת תפעיל את העסק, ואיך תמנע הישנות הליקויים פעם נוספת.
וכן לא קיבלתי תשובות שמניחות את הדעת כיצד תפעיל את העסק בצורה שלא תסכן את בריאות הציבור".

"בנסיבות המתוארות", הדגישה ד"ר מטאנס, "העסק פועל במצב שמסכן את בריאות הציבור, ועל כן החלטתי להוציא צו הפסקה מנהלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully