וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחות החטופים מוחות: בליכוד לא מוכנים להזמין אותנו לישיבת סיעה

עודכן לאחרונה: 5.2.2024 / 15:57

מדי שבוע מגיעים נציגים של משפחות החטופים למשכן הכנסת כדי להשתתף בישיבות הוועדות השונות ובישיבות הסיעה. לדברי המשפחות, בליכוד מערימים עליהם קשיים מתמשכים ומונעים את קיום המפגש. "הם מחפשים סיבות. לא נפסיק עד שכל החטופים יחזרו, גם אם הם לא רוצים לשמוע"

בווידאו: מחאה בקריאה לקידום עסקת שחרור החטופים/צילום: אבשלום ששוני

משפחות החטופים מוחות על כך שסיעת הליכוד מסרבת לארח אותם בישיבת הסיעה בשבועות האחרונים, ואומרות שזו הסיעה היחידה שלא נפגשת איתם בכנסת. בני משפחות החטופים מגיעים מדי שבוע למשכן הכנסת כדי להיפגש עם השרים והח"כים, להעלות מודעות למאבקם, ולהשתתף בישיבות הוועדות השונות ובישיבות הסיעה. רוב סיעות הבית מארחות מדי שבוע את נציגי המשפחות, אך לדברי המשפחות, בליכוד מערימים עליהם קשיים מתמשכים. גם היום בני המשפחות ביקשו להגיע לישיבת סיעת הליכוד, ולטענתם סורבו.

לפני כחודש נציגים של המשפחות הגיעו לישיבת סיעת הליכוד ונחסמו בידי מאבטח שלא איפשר את כניסתם, משום שנטען שהם לא תיאמו את הגעתם עם הנהלת הסיעה. לפני כשבועיים, נקבעה ישיבת סיעה ובני המשפחות תיאמו את הגעתם מול דובר הליכוד גיא לוי, אך זמן קצר לפני תחילת הישיבה הודיעו לחברי הכנסת ולמשפחות כי היא בוטלה.

בלשכת ראש הממשלה נימקו את ביטול הישיבה בהתארכות מפגש שקיים נתניהו עם נציגים של משפחות החטופים. היום (שני) נקבעה ישיבת סיעת ליכוד לראשונה מזה חודש ונציגי המשפחות שוב ביקשו להגיע לדבר עם הח"כים, אך לטענתם לא אושרה כניסתם לישיבה. עופרי ביבס, אחות של ירדן ביבס החטוף בעזה, צפויה לעמוד בכניסה לישיבה עם בני משפחה נוספים ולנסות לדבר עם חברי הכנסת של מפלגת השלטון.

משפחות החטופים התפרצו לדיון ועדת הכלכלה, 22 בינואר 2024. אורן בן חקון, פלאש 90
משפחות החטופים בוועדת הכלכלה/פלאש 90, אורן בן חקון

גיל דיקמן, בן דודה של כרמל גת החטופה בעזה, אמר לוואלה!: "הליכוד זו המפלגה היחידה שלא נפגשה איתנו עד היום. קיווינו שייפגשו איתנו אבל הם ממשיכים לחפש סיבות לא לעשות את זה. לא נעצור ולא נפסיק עד שכל החטופים יחזרו הביתה, גם אם הם לא רוצים לשמוע אותנו".

נופר בוכשטב, אחותו של יגב בוכשטב החטוף בעזה, אמרה לוואלה! לפני כחודש: "הציפייה שלנו כמשפחה היא שהליכוד כמו שאר הסיעות ירצו לבוא ולדבר איתנו ולהיפגש איתנו. זאת צריכה להיות שאיפה שלהם כמו שלנו", סיפרה. "אנחנו מגיעים כל שבוע לכנסת במטרה לדבר. לא לריב. לספר את הסיפור ולהעלות את המודעות, לספר על יגב. לחשוב איך כל אחד שיושב בכנסת יכול לעזור לנו להחזיר אותו. המשימה הראשונה של כל מי שנמצא בכנסת צריכה להיות להחזיר אותם. לא צריך להפחיד אותם לדבר איתנו. אנחנו באים גם לשמוע את הדעות שלהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully