וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ פוגל על מחדל מסיבת הנובה: "לפסטיבלים לא נתנו מענה"

עודכן לאחרונה: 5.2.2024 / 13:33

יו"ר הוועדה לביטחון לאומי, ח"כ צביקה פוגל, בדיון הוועדה בנושא טענת משפחות הנרצחים מהמסיבה ברעים כי אינם מקבלים התייחסות מהגורמים הרשמיים: "לפסטיבלים לא נתנו מענה. חייב להיות גורם רשמי ולהראות שלמדינה הזאת יש גם לב ולא רק כסף, זאת תהיה ההמלצה וההנחיה של הוועדה לממשלה".

בדיון ספרו נציגי משפחות הנרצחים במסיבה בנובה, על תחושותיהם הקשות ועל רצונם לקבל מידע אודות השעות האחרונות של יקיריהם וביקשו שימונה פרוייקטור או הקמת מנהלת שיטפלו בקשיים של משפחות הנרצחים וניצולי המסיבה.

נציג המשטרה, נצ"מ מוטי שיף, מאגף החקירות בלהב: אנחנו מלווים את המשפחות מאז ה 7 לאוקטובר. מדובר על חקירה פלילית הכי מורכבת וקשה שהמשטרה נתקלה בה מאז קום המדינה. אנחנו ארבעה חודשים בתוכה וייקח עוד חודשים רבים לסיים אותה. יש אחריות רבה להביא את המחבלים בדין ולהרשיע אותם וזה תפקיד היחידה ב- 433 לסיים את החקירה ואנחנו לא חוסכים אף משאב כולל על חשבון פעילויות ותיקים אחרים בשגרה. יש למעלה מ 1000 שוטרים בתיקים הללו. אנחנו מקימים מערכת חדשה שכל אחד שהיה במסיבה יוכל לסמן היכן הוא היה, מה הוא חווה ואיזה שורד הוא ראה ועוד. אנחנו עושים את המקסימום ומלווים את כל המשפחות . זה אירוע לא פשוט לשוטרים שיושבים ארבעה חודשים ומקבלים טלפונים בכל שעה בכל זמן הכל בשביל עוד בדל מידע וראיה. אין פרט שאנחנו יודעים שהמשפחות לא ידעו כי זכותכם לדעת. אבל לצערי לא תמיד אנחנו יודעים".

יו"ר הוועדה לביטחון לאומי, ח"כ צביקה פוגל אמר בסיכום הדיון: "לפסטיבלים לא נתנו מענה. חייב להיות גורם רשמי ולהראות שלמדינה הזאת יש גם לב ולא רק כסף, זאת תהיה ההמלצה וההנחיה של הוועדה לממשלה. שיקום גוף שיתן לזה מענה. נצטרך לעשות משהו שונה ולתת מענה למשפחות ונפגעי הפסטיבלים". הוא סיפר עוד על חוסר הוודאות באותם ימים: "קרובת משפחה שלי מתה בתוך הממ"ד, המשפחה שלה הייתה לידה, המשפחה שלה שמה פתק על הגופה, ידעו מי היא. למרות זאת לקח אחר כך 10 ימים להבין מי היא ולזהות אותה. כולנו היינו בהלם בימים הללו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully