וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלוף פולי מרדכי על חתנו שנפל בקרב: "המדינה הזאת תובעת מאיתנו את היקר מכל"

עודכן לאחרונה: 5.2.2024 / 12:24

סא"ל רועי יוחאי יוסף מרדכי נפל בקרב בדרום רצועת עזה, חמו, לשעבר מתאם הפעולות בשטחים, ספד לו במלאות 30 יום לנפילתו: "כמה מאושר היית עם מינויך למג"ד, אתה וחבריך חומת המגן היחידה שלנו כמדינה, מעניקים לנו חיים באדמה הזאת"

לוויתו של סא"ל רועי יוחאי יוסף מרדכי/באדיבות המשפחה

סא"ל רועי יוחאי יוסף מרדכי, מפקד מגמה בבא"ח נח"ל נפל לפני חודש בקרב בצפון רצועת עזה. חמו של רועי, מתאם הפעולות בשטחים לשעבר אלוף במיל' יואב (פולי) מרדכי, ספד לו היום (שני) עם ציון 30 יום לנפילתו. "כרעם ביום בהיר הגיעה הבשורה הנוראה", אמר יואב מעל הקבר של חתנו. "כששירות המילואים שלי מביא אותי לקו אווירי של שני קילומטר בלבד ממך, אוחז באשליה שאני מגן עלייך ועל הלוחמים כשאני קרוב, אתה עלית בסערה השמימה".

"כשמונית למג"ד 50, נמלאתי גאוות אב ישראלי ולא פחות מזה, גאוות אזרח ישראלי, על שאלו המפקדים שיהיו לרועים עבור הלוחמים שלנו", המשיך יואב ופירט על השמחה במשפחתם עם מינויו של רועי. "כמה מאושר היית, כמה צלולה ונקיה היתה השמחה שלך. 'אתה יודע שגם אמנון ליפקין של טלי היה מג"ד 50?', שאלת אותי כשחיוך על פניך. וודאי שידעתי, ואני יודע היטב גם היום, שאתה וחברייך לא נופלים מדור המפקדים של אמנון וחבריו; אתם חומת המגן היחידה שלנו כמדינה, ושעוז הרוח שלך ושל בני דורך הוא שמעניק לנו את החיים על פני האדמה הקשה הזו".

"לנו בבית שני רועים. רועי של דנה ורועי של נטע, כך אתם מזוהים בנייד שלי", הוא מספר "רועי שנלחם על הקרקע ורועי שנלחם מהאוויר והנה פתאום אני הזקן, מוצא את עצמי נלחם לידכם כבר יותר מ-100 ימים בשירות מילואים".

סא״ל רועי יוחאי יוסף מרדכי, מתל אביב, מפקד מגמה בבא״ח נח״ל, חטיבת הנח״ל, נפל בקרב בצפון רצועת עזה, בן 31 בנופלו.. דובר צה"ל
"כשמונית למג"ד 50, נמלאתי גאוות אב ישראלי ולא פחות מזה, גאוות אזרח ישראלי". סא״ל רועי יוחאי יוסף מרדכי/דובר צה"ל

"אחים של ממש היו הרועים שלנו. רועי שנלחם מהאוויר יום יום כבר ארבעה חודשים ורועי שלחם בשכונות בצפון הרצועה, מדאראג' תופח לשייח רדואן. האחד מסתער והשני מחפה עליו ועל חבריו מהאוויר. אחים לשתי אחיות הכי מחוברות שאפשר, דנה ונטע. שלא נפרדות לרגע מאז שרועי נפל, גם בתהום השחורה".
וכשאחד האחים נופל בקרב, כשנופלים עלינו השמים עם לכתו, מופר האיזון כולו. 'ויכולו השמים והארץ'".

"רועים שלי, אתם-אתם הציונות בת זמננו. את המדינה שחלמנו עליה. אתם המדינה שאנחנו נלחמים עליה עבור אורי, עבור יעלי, עבור יהונתן עבור ילדי ישראל כולה. המדינה הזו תובעת מאתנו את היקר מכל, היא שוברת לנו את הלב אבל אנחנו כאן. אוספים את השברים האלה, ומבטיחים לכם להיות ראויים לרועים שאתם, מורי דרך, בשמים ובארץ, שמקיימים בגופכם מסירות נפש, נתינה ללא גבולות, אהבת ישראל, רעות לוחמים.
אנחנו נהיה ראויים, לא קיימת אפשרות אחרת. ראויים במעשינו, ראויים בדיבורנו, ראויים בחברת המופת שנכונו כאן עבורכם, לאורכם, רועים אהובים שלנו אתם וכל חבריכם הלוחמים עזי הנפש שמחרפים נפשם עבורנו גם ברגעים אלה ממש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully