וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחתם הסכם בין האוצר למעסיקים למען משרתי המילואים ובנות/בני זוגם

עודכן לאחרונה: 5.2.2024 / 2:59

משרדי האוצר והעבודה, ההסתדרות ונשיאות המגזר העסקי הודיעו אמש (ראשון) שנחתם הסכם בין ארגון המעסיקים להסתדרות הכללית ובו יעוגנו התנאים הסוציאליים למשרתי המילואים ובנות זוגם שכולל שיפוי מהמדינה למעסיקים בגובה של 20% משכרו של העובד המילואימניק.

במסגרת ההסכם, שנחתם בין יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד ויו"ר נשיאות המגזר העסקי דובי אמיתי לממשלה הוחלט להעניק עד שמונה ימי היעדרות בתשלום לבני זוג של משרתי מילואים שלהם ילדים עד גיל 14, וכן להאריך את תקופת ההגנה בפני פיטורים למי ששירת במילואים יותר מ-60 יום - לחודשיים (במקום חודש כפי שקיים בחוק).

עוד הוסכם כי עובדים, אשר לא התאפשר להם לנצל את מלוא ימי החופשה שלהם בשנת 2023 עקב נסיבות הנוגעות למלחמה, יוכלו לגרור את ימי החופשה הבלתי מנוצלים שצברו ב-2023 גם לשנת 2024. כמו כן, יחתם צו הרחבה שיחיל את התנאים הסוציאליים על כלל המעסיקים והמועסקים במשק.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ': "אנחנו משנים את סדרי העדיפויות. הבטחתי שהגיבורים שלנו לא יצטרכו לדאוג לרגע - ואנחנו ממשיכים לקיים. ההסכם שנחתם היום חשוב למשק הישראלי, למשרתי ומשרתות המילואים הגיבורים והגיבורות שלנו ומשפחותיהם ולחברה הישראלית כולה".

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "כבר יותר מ-120 ימים שטובי בנינו ובנותינו מגינים עלינו ומאפשרים לנו להמשיך לחיות בעורף, וההסכם הזה הוא ביטוי לאחריות שלנו לגמול להם ולסייע. החלטנו כאמור בהסכם זה להרחיב את מטריית ההגנה בפני פיטורים ולהגדיל את העזרה לבני ובנות זוג שמתמודדים עם ניהול משק בית בזמן שיקיריהם נקראו לדגל".

יו"ר נשיאות המגזר העסקי דובי אמיתי: "כמנהיגות העסקית של ישראל, לקחנו על עצמנו בנשיאות המגזר העסקי את ההחלטה להגן על משרתי המילואים ועל בנות ובני זוגם. מדובר במהלך היסטורי שנועד להסיר נטל כלכלי משמעותי, אשר הוטל שלא בצדק על המעסיקים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully