וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ב-19 בפברואר: הכנסת תצביע על הדחת ח"כ עופר כסיף

עודכן לאחרונה: 4.2.2024 / 23:20

ועדת הכנסת הצביעה בשבוע שעבר בעד הדחת הח"כ מחד"ש-תע"ל ברוב של 14 ח"כים. כסיף חתם על עצומה התומכת בתביעה של דרום אפריקה נגד ישראל בבית הדין בהאג. כעת נקבע: בעוד כשבועיים הכנסת תדון באישור הדחתו

דיון סוער בוועדת הכנסת על הדרישה להדיח את ח"כ עופר כסיף/ערוץ הכנסת

יו"ר הכנסת, אמיר אוחנה, הודיע היום (ראשון) לחברות וחברי הכנסת שהדיון להפסיק את חברותו של חבר הכנסת עופר כסיף יתקיים ביום שני הבא - 19 בפברואר. בסיום הדיון, תצביע הכנסת על הצעת הוועדה.

בשבוע שעבר, ועדת הכנסת התכנסה לדיון בבקשה להדיח את חה"כ עופר כסיף, ממפלגת חד"ש. בפתח הישיבה, היועמ"שית לכנסת, עו"ד שגית אפיק, סקרה בפני חברי הכנסת את הליך ההדחה ואמרה: "עליכם לשקול שיקולים עניינים בלבד, ולהבין שהסמכות התקדימית ניתנת במקרי קיצון חריגים. ההלכה היא שנדרשת מאסה קריטית של ראיות ברורות וחד משמעיות שמראה שהתמיכה במאבק מזוין של ארגון טרור הוא מאפיין דומיננטי בפעילותו של כסיף, והוא פועל להוציא זאת לפועל".

עופר כסיף, השבעת הממשלה, כנסת, 29 בדצמבר 2022. ראובן קסטרו
"תומך במאבק מזוין של ארגוני טרור". ח"כ כסיף במהלך השבעת הממשלה/ראובן קסטרו
דיון בבקשה להפסקת חברותו בכנסת של חה"כ עופר כסיף, ועדת הכנסת, 29 בינואר 2023. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
"זה לא רק פוסט בפייסבוק, אלא לקיחת הצד של חמאס". הדיון על הדחת כסיף, לפני כשבוע/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

יוזם המהלך, ח"כ עודד פורר מישראל ביתנו, הקריא את העצומה שעליה חתם חה"כ כסיף נגד המלחמה של ישראל בעזה שבגינה החל בהליך ההדחה. "נוסח העצומה מביע תמיכה ברורה בעמדה השקרית של חמאס שמטרתה לעצור את המלחמה, ולאפשר לחמאס להחזיק 136 חטופים תוך המשך ירי טילים לעבר ישראל", פסק. "תמיכתו של כסיף בתביעה נחשבת כאילו הגיש אותה בעצמו. המשקל של הראיה הזאת, מספיק כדי להוות מסה קריטית להדחה. זאת לא רק התבטאות, אלא מדובר במעשה של ממש. זה לא פוסט בפייסבוק אלא לקיחת צד בהליך משפטי בינלאומי שמתנהל נגד ישראל. הוא השתמש בתפקידו ובמעמדו כח"כ כדי לקעקע את טענות ישראל ולתמוך בעמדת חמאס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully