וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצבע מסלול בטוח ירוק: המשטרה ממשיכה לאכוף את הפשיעה בחברה הערבית

עודכן לאחרונה: 4.2.2024 / 21:09

המשטרה משיכה את מאבקה למגר את הפשיעה בחברה הערבית במסגרת מבצע האכיפה 'מסלול בטוח ירוק'. מאז תחילת המבצע פוצחו 114 יעדים שהוגדרו מחוללי פשיעה מרכזיים ברחוב הערבי, 92 מהם נעצרו עד תום ההליכים המשפטיים נגדם ובכך הורחקו מהחברה.

בשבוע הפעילות האחרון נתפסו במסגרת המבצע מעל 2 מיליון שקלים בכסף מזומן, זאת לטובת חילוט עתידי. כסף זה נתפס בפשיטות של המשטרה על מתחמי עבריינים.

במסגרת המבצע בוצעו 2,275 מעצרים , 1746 חיפושים , נתפסו 280 כלי רכב בהם רכבי יוקרה לשם חילוט עתידי , 151 פעילויות מודיעיניות , 197 פעילויות 'מניפה' בהם משטרת ישראל משלבת זרועות עם גופי אכיפה נוספים בחקירות של יעדים מודיעיניים וארגוני פשיעה.

בחודש ינואר 2024 נרשמו במשטרת ישראל 270 אירועים בהם נתפסו כלי נשק ואמצעי לחימה שהוחזקו בניגוד לחוק :

149 אקדחים
51 רובי סער
171 חיקויי נשק
32 כלי נשק לא תקניים
7 רובי צייד
176 רימונים
111 מטעני חבלה
74 כוורות זיקוקין
21,236 פריטי תחמושת

* בחודש ינואר 2024 נרשמו בממוצע 8.7 אירועים לתפיסת נשק ואמל"ח לא חוקי מידי יום , ובממוצע נתפסו כמעט חמישה אקדחים מידי יום.

* בשנת 2023 סוכלו 77 מעשי רצח מתוכננים כל זאת אודות למודיעין מדויק של משטרת ישראל וחתירה למגע של כוחות המשטרה ומג"ב שמנעו בפעילותם פגיעה גם בחפים מפשע.

* במבצע 'מסלול בטוח ירוק' נוטלים חלק כל מחוזות המשטרה , מג"ב , אח"מ , להב 433 , חטיבת המודיעין , מת"מ , אג"מ , מתפ"א , חטיבת התביעות , את"ן , היחידה האווירית ועוד.

ר' מת"מ בחטיבת המודיעין נצ"מ שמואל שרביט : " משטרת ישראל ממשיכה במאבק נחוש ובלתי מתפשר בתופעת האלימות והפשיעה ברחוב הערבי במטרה לחזק את המשילות ותחושת הבטחון של הציבור. הנתונים מצביעים על תפיסות נשק רבות , חילוט של כסף מזומן כלי רכב ורכוש , ומעצרים רבים הכל בזכות פעילות ממוקדת של כלל יחידות המשטרה כנגד אותם יעדים שסומנו כמחוללי הפשיעה המרכזיים ברחוב הערבי בהם חברים בארגוני פשיעה שונים. יש לזכור כי כל תפיסת נשק שמוחזק בניגוד לחוק ונלקח ע"י המשטרה מידי העבריינים הוא סיכול הרצח הפיגוע ואירוע הירי הבאים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully