וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק זה היה חסר: אלפי חלזונות מפיצי מחלות נתפסו בנתב"ג

עודכן לאחרונה: 4.2.2024 / 13:48

החלזונות, שמשקלם הכולל 5 ק"ג, נתפסו בכליהם של שתי עובדות זרות מתאילנד ומשמשים ככל הנראה למאכל. מין החילזון שנתפס משגשג במים מזוהמים, נחשב לעמיד מאוד לאמוניה, ומהווה פונדקאי לטפיל שגורם לדלקת קרום המוח בבני אדם

בווידאו: אולם נוסעים, נתב"ג/יואב איתיאל

מפקחי השירותים להגנת הצומח ולביקורת במשרד החקלאות תפסו בנתב"ג אלפי חלזונות במשקל של כ-5 ק"ג בתוך 48 שעות. החלזונות משמשים, ככל הנראה, למאכל בדרום מזרח אסיה, והם נתפסו בכליהן של שתי עובדות זרות שחזרו מתאילנד לישראל. אצל אחת מהן אף נמצאה כמות קטנה של צמחים יבשים. לדברי הנוסעות, החלזונות היו מיועדים לצריכה אישית. החלזונות והצמחים הוחרמו ועברו להמשך בדיקות במשרד החקלאות.

במהלך הבדיקות, התגלה כי מדובר בחילזון של מים מתוקים מסוג פילופלודינה שנמצא ברשימת נגעי הסגר של משרד החקלאות. סוג זה של חילזון נפוץ בדרום מזרח אסיה. הוא משגשג באתרי מים מזוהמים, ונחשב לבעל עמידות גבוהה לאמוניה. למרות שמשמשים למאכל, החלזונות הללו נחשבים למעבירי מחלות, נוכח היותם מין פונדקאי של נמטודה הגורמת לדלקת קרום המוח בבני אדם. בנוסף, סוג זה של חלזונות גורם נזק רב לצמחי מים באזורים השונים ועלול להוות סכנה לחקלאות הישראלית.

ניסיון הברחת חלזונות. משרד החקלאות, אתר רשמי
ניסיון הברחת חלזונות דרך נתב"ג/אתר רשמי, משרד החקלאות
ניסיון הברחת חלזונות. משרד החקלאות, אתר רשמי
ניסיון הברחת חלזונות דרך נתב"ג/אתר רשמי, משרד החקלאות

"משרד החקלאות מברך על חזרתם של העובדים הזרים למדינת ישראל, בפרט בתחום החקלאות", אמרה שלומית ציוני, מנהלת השירותים להגנת הצומח ולביקורת במשרד החקלאות. "יחד עם זאת, קיים חשש כי עובדים אלו יכניסו לארץ צמחים או חלזונות ממקום משכנם, שאינו מוכר לסביבה האקולוגית במדינת ישראל ועלול להוות נזק רב. לנוכח זאת, משרד החקלאות מחדד בפני המעסיקים בענפים השונים לעובדים הבאים למדינת ישראל שלא להכניס תוצרת חקלאית טרייה למדינת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully