וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא טהור: מקוואות באלעד מסכנות חיים, ורווחיהם לא מדווחים לעירייה

עודכן לאחרונה: 4.2.2024 / 13:36

דוח מבקר עיריית אלעד חשף כי הרווח מדמי הכניסה למקוואות העיר ירדו מכ-200 אלף שקלים, לעשרות אלפים שנה מאוחר יותר, מה שמעלה חשד לדיווח כוזב. עוד נחשף כי ב-83% ממקוואות העיר נמצא כלור בשיעור החורג מהתקנות, וב-30% נוספים נמצאו מים עכורים

בווידאו: ראש עירית אלעד מחלק סיגריות לקטינים/מערכת וואלה!

הכנסה כספית בסך יותר ממאה אלף שקלים צפויה הייתה להיכנס לקופת עיריית אלעד בעקבות גביית כניסה מהטובלים במקוואות בעיר. אולם, הכסף נעלם כלא היה מרישומי הנהלת החשבונות ולא נכנס לקופת העירייה - כך עלה בדוח מבקר העירייה שהגיע לידי וואלה.

הדוח לשנת 2022 שהוגש לעירייה ולמועצת העיר מטעם רביב שמעון, מבקר עיריית אלעד, בהתאם לחוק פקודת העיריות. והוא מעלה נתונים מדאיגים ביותר. הביקורת הצביעה על פער הכנסה משמעותי באשר לגביית הכספים במקוואות בין שנת 2019, בה ההכנסה הכספית מגביית כניסה לרחצה במקוואות עמדה על כ-190 אלף שקלים, לבין השנים 2020-2021 בהן ההכנסה עמדה על סך עשרות אלפי שקלים בודדים בלבד. המבקר ציין בדוח כי משמעות הפער, עשויה להיות שאותם סכומי כסף גדולים שנתקבלו מכניסה לטבילה במקוואות, כלל לא הועברו לידי הנהלת החשבונות, ולקופת העירייה.

מקווה טהרה בעיר אלעד. ללא, אתר רשמי
הכסף נעלם כלא היה מרישומי הנהלת החשבונות ולא נכנס לקופת העירייה. מקווה טהרה בעיר אלעד/אתר רשמי, ללא
מקווה טהרה בעיר אלעד. ללא, אתר רשמי
משמעות הפער, עשויה להיות שאותם סכומי כסף לא הועברו לעירייה. מקווה טהרה בעיר אלעד/אתר רשמי, ללא
מקווה טהרה בעיר אלעד. ללא, אתר רשמי
תושבים סבורים שהבעיות הרפואיות שלהם, נגרמו בעקבות מי המקווה בו רחצו. מקווה טהרה בעיר אלעד/אתר רשמי, ללא

עוד עולה מהדוח כי תוצאות בדיקות מי המקוואות שבוצעו במעבדה לבדיקת איכות המים, העידו על ריכוז כלור בשיעור החורג מהתקנות ב-83% מהמקוואות שנבדקו, ועל הימצאותם של מים עכורים ב-30% מהמקרים בריכוז גבוה. מים עכורים בריכוז גבוה שכזה עשויים להביא לידי פגיעה תברואתית ואף סיכון חייהם של הטובלים. כמה מתושבי העיר שאובחנו כסובלים מזיהומים העידו כי חשו צריבה בגופם בזמן טבילה במקווה. אותם תושבים סבורים שהבעיות הרפואיות שלהם, נגרמו בעקבות מי המקווה בו רחצו.

ממצאים אלו הגיעו לידי העירייה מידי חודש בשנים 2020-2021, ולמרות זאת, היא לא שיפרה בעקבותיהם את פעילות חיטוי המקוואות או את תדירות החלפת המים בהם.

מטעם עיריית אלעד נמסר בתגובה:
"מרבית התקלות כבר תוקנו, בחלק מהמקוואות המוזכרים מבוצעות עבודות בימים אלו כדי לתקן את הליקויים. פעילות החיטוי מבוצעת ומפוקחת על פי תקנות המשרד לשירותי דת ומשרד הבריאות, ורמת הניקיון במקוואות עומדת על פי ההנחיות המחמירות. מדובר בתהליך רחב לשיפוץ ושדרוג כל המקוואות העירוניים בתקציב גדול מאוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully