וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם NFC: הפיתוח החדש לטיפול בלוחמים הפצועים ברצועה

4.2.2024 / 12:00

הפרמדיקים והרופאים שמלווים את הכוחות הלוחמים השתמשו עד כה בדף ועט כדי לבצע רישום רפואי. באמצעות טאבלט חדש שניתן להם, ועליו מותקנת אפליקציה לתיעוד רפואי, מידע קריטי מהשטח מגיע במהרה לשאר גורמי הרפואה

תיעוד השימוש באפליקציה על ידי כוחות חיל הרפואה ברצועת עזה/דובר צה"ל

הרופאים, הפרמדיקים והמטפלים שמלווים את הכוחות הלוחמים בעזה ובגבול לבנון השתמשו עד כה בדף ועט כדי לבצע תיעוד רפואי של פצועים. כעת, לצוותים הרפואיים ניתנו טאבלטים ועליהם מותקנת אפליקציה ייחודית המאפשרת להם לתעד את מצבו של הפצוע, המדדים שלו בדרכו לבית החולים ואת הטיפול שניתן לו בשטח. המידע מועבר באמצעות כרטיסי NFC בין דרגי הטיפול בדרך עד לבית החולים אליו יפונה בארץ, מה שמאפשר טיפול יעיל יותר בפצוע.

צוותי הרפואה והכוחות הלוחמים ברצועת עזה הצליחו עד כה לעמוד בממוצע זמני פינוי, באוויר וביבשה, של שעה ו-16 דקות, זאת חרף התנאים המורכבים תחת אש האויב. בחלק מהמקרים, הצליחו לרדת לזמן פינוי של פחות מ-39 דקות מרגע הפציעה ועד ההגעה לבית החולים.

רופאה המעבירה מידע למש״קית ר״ם 2 בבית חולים לאחר פינוי פצועים. דובר צה"ל
תקשורת בין גורמי רפואה צה"ליים/דובר צה"ל

על פי מדד ה-CFR, שנקבע על ידי צבא ארה"ב במלחמות עיראק ואפגניסטן, ומעיד על איכות הטיפול ומהירות הפינוי של הפצועים בשטח, מדובר בפריצת דרך בתפקוד צוותי הרפואה בשטח - שהובילה להצלת חייהם של לוחמים רבים שנפצעו.

באגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה בצה"ל טוענים כי השיפור בהצלת החיים הושג, בין היתר, הודות לריבוי רופאים במרחב הלחימה, כשלפחות אחד מוצב בכל פלוגה, ובעיקר ביחידות כוח הפעולה הקדמי בשטח. ההיקף חסר התקדים של חובשים ופרמדיקים מאפשר טיפול מהיר ומקצועי וממוצע הטיפול המידי בין דקה לשבע דקות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully