וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פריצת דרך בינלאומית: כך רופאי צה"ל מצילים את חיי הלוחמים בקו האש

עודכן לאחרונה: 12.12.2023 / 15:51

צוותי הרפואה עובדים נגד השעון בטיפול בלוחמים הפצועים בחזית הלחימה. בעקבות צוות מיומן בהיקף חסר תקדים, ציוד מתקדם, מנתחים בשטח והחלטה להאיץ את הפינוי לבתי החולים - ניצלו במלחמה חייהם של לוחמים רבים שנפצעו בשטח, חרף תנאי הקרב הקשים

הלוחמים זיהו תנועות חשודות - ונכנסו למבנה כדי להרוג את המחבלים | תיעוד מהקרבות ברחובות ג'באליה/דובר צה"ל

צוותי הרפואה והכוחות הלוחמים ברצועת עזה עובדים נגד השעון בטיפול בחיילים הפצועים ופינויים למרכזים הרפואיים בארץ. עד כה, הצליחו הצוותים לעמוד בממוצע זמני פינוי, באוויר וביבשה, של שעה ו-16 דקות, זאת חרף התנאים המורכבים תחת אש האויב. בחלק מהמקרים, הצליחו לרדת לזמן פינוי של פחות מ-39 דקות מרגע הפציעה ועד ההגעה לבית החולים.

על פי מדד ה-CFR, שנקבע על ידי צבא ארה"ב במלחמות עיראק ואפגניסטן, ומעיד על איכות הטיפול ומהירות הפינוי של הפצועים בשטח, מדובר בפריצת דרך בתפקוד צוותי הרפואה בשטח - שהובילה להצלת חייהם של לוחמים רבים שנפצעו.

באגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה בצה"ל טוענים כי השיפור בהצלת החיים הושג, בין היתר, הודות לריבוי רופאים במרחב הלחימה, כשלפחות אחד מוצב בכל פלוגה, ובעיקר ביחידות כוח הפעולה הקדמי בשטח. ההיקף חסר התקדים של חובשים ופרמדיקים מאפשר טיפול מהיר ומקצועי וממוצע הטיפול המידי בין דקה לשבע דקות.

כמוכן, באגף שמו דגש על רכישת ציוד רפואי מתקדם ומגוון, לצד אספקת מנות דם בשטח בהיקף ומידיות שלא היו בעבר. כמו כן, רכבי הפינוי המהירים לבתי החולים כללו אמצעים כירורגים ומכונות הרדמה.

פעילות כוחות צה"ל, רצועת עזה. דובר צה"ל
לפחות איש צוות רפואי אחד בכל פלוגה - שמקנה ביטחון ללוחמים ועוזר לתקשר עם הכוחות בעורף/דובר צה"ל

קצין בכיר באגף, שהיה מעורב בתהליך ההכנות למלחמה, ולתמרון הקרקעי בפרט, אמר כי הרמה המקצועית שמציגים צוותי הרפואה החל מה-7 באוקטובר הם תוצאה של אימונים רבים בשנים האחרונות, השתתפות בתרגילי חטיבה ותרגילי אוגדות ושיתוף פעולה הדוק עם כוחות הקרקע והאוויר.

בתוך כך, גורם בכיר בצה"ל הדגיש כי הכוח הרפואי הקדמי צמוד למפקדים בזמן הפעילות בשטח, ולא רק מקנה ביטחון גבוה ללוחמים, שיודעים שיש רופא לצידם, אלא גם עוזרים בתקשורת עם הכוחות בעורף, ובניית תמונת מצב ברורה של ההתפתחויות בחזית.

כמו כן, הוסיף הגורם כי התקבלה החלטה לאפשר למטפלים בשטח לקבל החלטות רפואיות, בזמן הפינוי לבית החולים. "הטיפול ימשיך במהלך הפינוי - ולא להמתין רק לייצוב מצבו הרפואי של הפצוע. אנחנו עושים את הכול כדי שזה יקרה מהר מאוד. להגיע לבית החולים כמה שיותר מהר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
כוחות צה״ל נערכים להרחבת ההתקפה. דובר צה"ל
כוחות צה״ל נערכים להרחבת ההתקפה/דובר צה"ל

כאמור, מתחילת המלחמה נפצעו 892 חיילים באורח קל, 446 באורח בינוני, 255 באורח קשה ובסך הכל 1593. מתוכם, מתחילת הפעולה הקרקעית ברצועה נפצעו 219 באורח קל, 213 באורח בינוני, 127 באורח קשה, ובסך הכל 559 פצועים. לנתוני צה"ל המלאים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully