וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החזרי נסיעה עבור מילואמינקים שנסעו בכביש אגרה

עודכן לאחרונה: 4.2.2024 / 10:56

נציגי הצבא והאוצר הודיעו בוועדת הכלכלה כי יבחנו אפשרות להוסיף להחזר הוצאות הנסיעה למילואימניקים גם החזר עבור נסיעה בכבישי אגרה

הדברים נאמרו בדיון מעקב שלישי שיזמה ח"כ מיכל וולדיגר בנושא; היו"ר ביטן ביקש פתרון רטרואקטיבי לבעיה מה-7 באוקטובר ודרש תשובה תוך שבועיים

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ דוד ביטן, התכנסה הבוקר לדיון המשך שעסק ביוזמה לפטור מילואימניקים מתשלום בכבישי אגרה בנסיעה למילואים, לבקשת ח"כ מיכל וולדיגר. בדיון דרש היו"ר ביטן ממשרדי הביטחון והאוצר להגדיל את החזרי הוצאות הנסיעה של משרתי ומשרתות המילואים, כך שיכלול החזר גם על תשלום בכבישי אגרה.

בפתח הישיבה הזכיר היו"ר ביטן כי עניין הקנסות כבר נפתר ומחברת דרך ארץ הודיעו לו שלא יגבו קנסות ממשרתי מילואים. הוא הזכיר כי הוועדה ביקשה נתונים אודות נסיעה בכבישי אגרה, ודרשה להגדיל את החזר הוצאות הנסיעה שמשולם למילואימניקים, כך שיכלול גם החזר על נסיעה בכבישי אגרה.

רפרנט תחבורה באגף התקציבים באוצר, שי ששתיאל, אמר כי באשר לתשלום נסיעה בכבישי אגרה, באוצר סבורים כי נכון שזה יהיה באמצעות המנגנון הקיים של החזר הוצאות הנסיעה שמעביר הצבא למילואימניקים. ראש תחום פרט של ענף תכנון כח אדם מילואים בצה"ל, סא"ל (במיל') שיר אבינועם, אמרה כי הצבא משלם החזר הוצאות נסיעה של כ-600 שקלים בממוצע, ואפשר החזר מוגדל ל-30 בעלי תפקידים בגדוד, לטובת חיילים שנוסעים יותר בהתאם לשיקולי המג"ד. היא הוסיפה כי אם רוצים להגדיל את התשלום הצבא יצטרך לקבל לכך תוספת תקציב מהאוצר.

ח"כ וולדיגר אמרה כי זו ישיבה שלישית והיא לא מצליחה להבין עדיין בכמה כסף מדובר. היא הוסיפה כי אם הצבא לא יעשה את זה אף גוף אחר לא יעשה. היו"ר ביטן אמר כי התפקיד של משרדי הממשלה הוא למצוא מאיפה להביא את הכסף, כדי לסייע לחיילים המילואים להגיע יותר מהר הביתה. הוא הכריז על הפסקה בדיון, וקרא לנציגי הצבא והאוצר להגיע להסכם שיפתור את הבעיה רטרואקטיבית, מתחילת המלחמה.

לאחר ההפסקה חידש היו"ר ביטן את הישיבה וביקש לדעת אם יש הסכמות. נציגי האוצר ונציגת הצבא הודיעו כי יקיימו ישיבה מסודרת בעניין, כדי לבחון כיצד מכניסים את ההחזר על הנסיעה בכבישי אגרה לנוסחה של החזר הוצאות הנסיעה. היו"ר ביטן ביקש לפתור את הבעיה גם רטרואקטיבית, מה-7 באוקטובר ואמר כי הוא רוצה תשובה תוך שבועיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully