וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתוני שבא: קריית שמונה ושלומי נפגעות כלכלית יותר מערי הדרום מהמשך הלחימה

עודכן לאחרונה: 4.2.2024 / 8:58

חברת שבא, מפתחת ומנהלת מערכת התשלומים הלאומית בכרטיסי אשראי, מפרסמת את נתוני ההוצאות בערים מרכזיות בדרום, בצפון, במרכז ובשפלה בישראל במהלך מלחמת "חרבות ברזל".

הנתונים הגיאוגרפיים של הפעילות העסקית מצביעים על כך שהערים קריית שמונה ושלומי הינם הישובים העירוניים עם הפגיעה הקשה ביותר בפעילות העסקית עם יותר מ- 75% ירידה בהוצאות בשבוע ה-16 של המלחמה (21 עד 27 בינואר), לעומת זאת העיר שדרות ממשיכה במגמת ההתאוששות וסוגרת את חודש ינואר עם ירידה בהוצאות של 60% לעומת שבוע ממוצע לפני המלחמה.

הערים המבוססות על תיירות הפנים, טבריה ואילת, ממשיכות לספוג פגיעה כלכלית משמעותית וגם בשבוע ה-16 הן עומדת על ירידה של 20% ושל 32% (בהתאמה) בהוצאות בכרטיסי אשראי בעיר לעומת הנתון הממוצע טרום המלחמה.

על רקע הירידה בעצימות המלחמה, החזרה של כוחות המילואים למשק ושל הסטודנטים לקמפוסים הערים ירושלים ות"א התאוששות במחצית השניה של חודש ינואר והן רשמו בשבועיים הראשונים עלייה קלה בפעילות העסקית בהן.

טלי הולנברג, סמנכ"לית שיווק, פיתוח עסקי ומכירות של שבא: "נתוני ההוצאות בפילוח גיאוגרפי נותנים אינדיקציה ברורה יותר להשפעה של המלחמה על הכלכלה הישראלית ולהיכן צריכים לנתב את הסיוע לעסקים ולישראלים שעוד רחוקים מחזרה לשגרה.
אילת וטבריה, שתי ערים מבוססות על תיירות הפנים הישראלית ועל תיירות חוץ, מושפעות מתחילת המלחמה בדרך של ירידה חדה בהיקף ההוצאות בהן וגם בשבוע ה-16 הן עוד רחוקות מהתאוששות.
אנו רואים בשבועות האחרונים כי קיים קשר הדוק בין עצימות המלחמה לבין ההוצאות ולכן הירידה בהוצאות בערי הצפון, קריית שמונה ושלומי, גבוהה יותר מאשר בעיר שדרות ובאזורים הסמוכים לה, שבהם כבר יש חזרה חלקית של תושבים ליישובים.
גם שחרור המילואים וחזרתם למקומות העבודה משפיע בצורה חיובית על המשק ומאיץ את החזרה לשגרה וכך בערים כמו ת"א וירושלים שיש בהן גם כוח עבודה משמעותי וגם היקף סטודנטים גדול אנחנו רואים שנתוני ההוצאות דומים לממוצעים שהיו טרום המלחמה.
נקודה חיובית נוספת היא שברוב ערי המרכז, השפלה והשרון היקפי הפעילות שנרשמו בשבועות מתחילת ינואר 2024 גבוהים מאשר הממוצע שהיה בהם לפני המלחמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully