וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירוע חדירה ליישוב בדרום הסתיים בירי: תושב הפזורה נורה למוות

עודכן לאחרונה: 3.2.2024 / 17:48

כיתת הכוננות של היישוב רתמים הוקפצה בעקבות דיווח על שלושה חשודים שטיפסו על הגדר ההיקפית. השלושה נעצרו, אחד מהם קרע את האזיקון שקשר את ידיו וניסה לדקור את אחד מחברי הכיתה - ונורה. מחקירה ראשונית עולה כי הרקע לאירוע פלילי

בוידאו: 7 כלי נשק ו-14 מחסניות: פשיטת המשטרה ברהט/דוברות משטרת ישראל

תושב הפזורה הבדואית, בשנות ה-20 לחייו, נורה הלילה (שבת) למוות, לאחר שניסה לדקור חבר כיתת כוננות ביישוב רתמים שבדרום. האירוע החל לפנות בוקר כשחברי כיתת הכוננות של היישוב הוקפצו בעקבות דיווח על שלושה חשודים שטיפסו מעל הגדר ההיקפית. הכיתה עצרה את החשודים, תושבי היישוב ביר אדאג' ופזורת נאות חובב, והחלו לחקור אותם.

במהלך התיחקור המעורבים במקום, אחד החשודים ביקש מחבר כיתת הכוננות להתקרב אליו, קרע את האזיקון שקשר את ידיו ושלף סכין מכיסו כדי לתקוף אותו. חבר כיתת הכוננות זיהה את הסכנה בזמן, ירה לעברו באמצעות אקדחו האישי ופצע אותו קשה. צוות רפואה פינה את הפצוע לבית החולים סורוקה בבאר שבע, שם נקבע מותו. כוחות משטרה שהגיעו למקום ערכו סריקות, אספו ראיות וממצאים בזירה, ועצרו את שני החשודים האחרים. מהחקירה הראשונית עולה כי הרקע לאירוע הינו פלילי.

הבערת צמיגים ועימותים בצומת רתמים, 12 בינואר 2021. דוברות רתמים, אתר רשמי
עימותים בצומת רתמים בין בדואים לתושבי המקום/אתר רשמי, דוברות רתמים

מהמשטרה נמסר כי היא פתחה בחקירה מיד עם קבלת הדיווח אודות האירוע. במסגרת החקירה, המשטרה תבקש שגופתו של הצעיר שנורה למוות תשלח לנתיחה ובדיקה במכון לרפואה משפטית. שני הקטינים העצורים, בני 17, הועברו לחקירה בתחנת שגב שלום ועל בסיס חומר הראיות שייאסף נגדם הם יובאו היום לדיון בבית משפט השלום בבאר שבע בבקשה להאריך את מעצרם.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

"סימני שאלה מטרידים"

ראש המועצה האזורית רמת הנגב, ערן דורון מסר אחרי האירוע: "כיתת הכוננות של כפר רתמים פעלה ללא דופי והגנה על בני היישוב ומשפחותיהם. צריך לומר גם מילה טובה למשטרה שהייתה באזור והגיעה למקום תוך דקות ספורות. אחרי 7 באוקטובר כל גנב ופושע שבא לגנוב שיידע שדמו בראשו. למי ששכח, המציאות של חוסר המשילות עם כמויות גדולות של אמל"ח לא השתנתה כאן מאז תחילת המלחמה ואין לדעת לאיזו מטרה ייעשה בו השימוש".

ח"כ ואליד אלהואשלה, ממפלגת רע"מ, ביקר בחריפות את התנהלות כיתת הכוננות באירוע. "אסור לתת לגיטימציה ללקיחת החוק לידיים", כתב בהצהרה לתקשורת. "פניתי הבוקר למפכ"ל המשטרה קובי שבתאי בדרישה לפתוח בחקירת נסיבות הריגתו של ג'ומעה אלדנפירי. יש סימני שאלה מטרידים מאוד, המשטרה חייבת לחקור ולתת תשובות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully