וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בחמאס: נשיב "בקרוב מאוד" לעסקת החטופים המוצעת

מערכת וואלה! חדשות

עודכן לאחרונה: 2.2.2024 / 21:22

את הדברים אמר הבכיר לסוכנות הידיעות איי-פי. מוקדם יותר היום נודע כי מנהיג חמאס הנייה ומנהיג הג'יהאד האסלאמי זיאד נחלה הסכימו במהלך שיחה טלפונית שקיימו כי כל משא ומתן יהיה חייב להוביל לסיום מוחלט של המלחמה ולנסיגת צה"ל מרצועת עזה | כל הפרטים

מתחת לבית קברות: מנהרת טרור וחדרי שהייה של בכירי חמאס/דובר צה"ל

בכיר בחמאס אמר הערב (שישי) לסוכנות הידיעות איי-פי שהארגון ישיב "בקרוב מאוד" להצעה לעסקה של שחרור חטופים תומרת הפסקת אש ממושכת ושחרור מחבלים מהכלא בישראל.

מוקדם יותר נודע כי מנהיגי חמאס אסאמעיל הנייה והג'יהאד האסלאמי זיאד נחאלה שוחחו היום בטלפון, ואמרו כי בחינת ההצעה החדשה להפסקת אש מבוססת על העיקרון שכל משא ומתן חייב להוביל לסיום מוחלט של המלחמה ולנסיגת צה"ל מרצועת עזה.

כמו כן, בכיר חמאס אוסמה חמדאן אמר היום בלבנון שעסקת החטופים המוצעת לא יכולה להתקבל על ידי הארגון כמות שהיא. לדבריו, כל עסקה חייבת לכלול הפסקת אש קבועה. כמו כן, הוא אמר שהארגון דורש את שחרורם של אלפי מחבלים, כולל כאלה שנידונו למאסר עולם, ובהם מרואן ברגותי.

שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן יגיע ביום ראשון למזרח התיכון, לביקור בישראל, ברשות הפלסטינית, בערב הסעודית, במצרים ובקטאר. בלינקן ישהה באזור עד יום חמישי. לדברי משרד החוץ האמריקני, מטרת הביקור היא לקדם את העסקה לשחרור החטופים ולהשגת הפוגה בלחימה בעזה, למנוע התרחבות של המלחמה לאזורים אחרים באזור ולדון בסוגיית היום שאחרי. בלינקן צפוי לדון בסעודיה, בישראל וברשות הפלסטינית בסוגיית הסכם נורמליזציה בין ישראל לסעודיה שיכלול גם נתיב להקמת מדינה פלסטינית.

מנהיג חמאס אסמאעיל הנייה. רויטרס
מנהיג חמאס אסמעיל הנייה/רויטרס

אתמול הודיע דובר משרד החוץ הקטארי כי בקטאר קיבלו תשובה חיובית ראשונית מחמאס לגבי המתווה לעסקה לשחרור החטופים. המתווה בן שלושת השלבים הוצג לחמאס בתחילת השבוע בפסגה בפריז. לפי המתווה, בשלב הראשון של העסקה ישוחררו 35-40 חטופים ישראלים ובהם נשים, גברים מעל גיל 60 וחטופים במצב רפואי קשה. זאת, בתמורה לשישה שבועות של הפוגה בלחימה ושחרור של אסירים פלסטינים.

בכיר ישראלי אמר כי עד כה ישראל לא קיבלה עידכון מקטאר לגבי תשובת חמאס להצעה. לאחר מכן גם גורם בכיר משורות הפלגים הפלסטיניים הביע ספקות, ומסר לערוץ אל-מיאדין: "אין הסכמות עוד, ולחמאס יש הסתייגויות חשובות". לדבריו, ההצהרה של קטאר הייתה נמהרת ולא נכונה.

עוד בוואלה!

משרד החוץ הקטארי: "יש תשובה חיובית ראשונית מחמאס על המתווה לשחרור החטופים"

לכתבה המלאה
מפגינות ומפגינים חוסמים את דרך בגין בקריאה לעסקה עכשיו, 1 בפברואר 2024. רוני שפירא, אתר רשמי
הפגנה למען שחרור החטופים, 1 בפברואר 2024/אתר רשמי, רוני שפירא

השלב השני של העסקה יכלול שחרור של גברים - חיילים ואזרחים מתחת לגיל 60. בשלב השלישי יועברו גופות של חטופים שמוחזקות בידי חמאס. בכל אחד מהשלבים ייקבע "מפתח" אחר של מספר האסירים הפלסטינים שישוחררו עבור כל חטוף ישראלי.

עד כה, רק השלב הראשון הוצג בפני חמאס באופן מפורט. השלבים הנותרים הוצגו בפני חמאס באופן כללי, מתוך כוונה לנהל עליהם מו"מ נפרד במהלך השבוע השישי של ההפוגה. משך ההפוגה בשלב השני והשלישי לא הוגדר עדיין וייקבע במו"מ, אבל בכירים ישראלים העריכו כי מדובר על שבועות ארוכים של הפוגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully