וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד החוץ הקטארי: "יש תשובה חיובית ראשונית מחמאס על המתווה לשחרור החטופים"

עודכן לאחרונה: 1.2.2024 / 20:43

על האף האיתות האופטימי של קטאר, בכיר ישראלי אמר כי טרם התקבל עדכון בנוגע לעסקה. בכיר פלסטיני הוסיף: ההצהרה של קטאר הייתה נמהרת ולא נכונה. על פי המתווה שהוצג לחמאס, בשלב הראשון ישוחררו 40 נשים וגברים מעל גיל 60 תמורת 6 שבועות של הפוגה

נתניהו: הפגנות משפחות החטופים רק מחזקות את דרישות חמאס/לע"מ
הפגנת משפחות החטופים , הקריה, 29 בינואר 2024. דנור אהרון, אתר רשמי
תשובה חיובית ראשונית מחמאס. הפגנה למען שחרור חטופים/אתר רשמי, דנור אהרון

דובר משרד החוץ הקטארי הודיע הערב (חמישי) כי בקטאר קיבלו תשובה חיובית ראשונית מחמאס לגבי המתווה לעסקה לשחרור החטופים. המתווה בן שלושת השלבים הוצג לחמאס בתחילת השבוע בפסגה בפריז. לפי המתווה, בשלב הראשון של העסקה ישוחררו 35-40 חטופים ישראלים ובהם נשים, גברים מעל גיל 60 וחטופים במצב רפואי קשה. זאת, בתמורה לשישה שבועות של הפוגה בלחימה ושחרור של אסירים פלסטינים.

בכיר ישראלי אמר כי עד כה ישראל לא קיבלה עידכון מקטאר לגבי תשובת חמאס להצעה. לאחר מכן גם גורם בכיר משורות הפלגים הפלסטיניים הביע ספקות, ומסר לערוץ אל-מיאדין: "אין הסכמות עוד, ולחמאס יש הסתייגויות חשובות". לדבריו, ההצהרה של קטאר הייתה נמהרת ולא נכונה.

הפגנת נשים בדרישה לביצוע עסקה לשחרור חטופים משבי חמאס, ת"א, 24 בינואר 2024. ניב אהרונסון
לכל שלב, ייקבע "מפתח" אחר של מספר האסירים הפלסטינים שישוחררו. הפגנה למען שחרור חטופים/ניב אהרונסון

השלב השני של העסקה יכלול שחרור של גברים - חיילים ואזרחים מתחת לגיל 60. בשלב השלישי יועברו גופות של חטופים שמוחזקות בידי חמאס. בכל אחד מהשלבים ייקבע "מפתח" אחר של מספר האסירים הפלסטינים שישוחררו עבור כל חטוף ישראלי.

עד כה, רק השלב הראשון הוצג בפני חמאס באפן מפורט. השלבים הנותרים הוצגו בפני חמאס באופן כללי, מתוך כוונה לנהל עליהם מו"מ נפרד במהלך השבוע השישי של ההפוגה. משך ההפוגה בשלב השני והשלישי לא הוגדר עדיין וייקבע במו"מ, אבל בכירים ישראלים העריכו כי מדובר על שבועות ארוכים של הפוגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully