וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקבלה החלטה לשחרר את מתנדבי כיתות הכוננות מפרויקט של "בני המקום"

עודכן לאחרונה: 1.2.2024 / 18:08

פרויקט "בני המקום" הוקם בעקבות אירועי 7 באוקטובר. במסגרתו, תושבים ברשויות ברחבי הארץ גויסו בצו 8, קיבלו נשקים וביצעו משימות אבטחה שונות במרחב האזרחי בתיאום עם הרשויות ובכפוף למשטרת ישראל על פי האמנה החתומה בין הגופים ואשר מגדירה את תחומי האחריות.

בינואר 2024, בהתאם להערכת המצב המבצעית, הוחלט על רידוד הדרגתי של "בני המקום" ביישובים ברחבי הארץ. בימים אלו המשרד לביטחון לאומי ומשטרת ישראל ממשיכים בהליך גיוס מואץ למאות כיתות כוננות חדשות של מתנדבים, במועצות האזוריות ובערים ברחבי הארץ. אלו, מהוות מתן מענה ראשוני בהגנה ובאבטחה של ישובים מאיומי טרור ואיבה ויחזקו את הביטחון האישי בכל רחבי הארץ.

עם רידוד ושחרור מגויסי פרוייקט "בני המקום" ולצד מאמצי הגיוס החלה משטרת ישראל בהליך הצטרפות של משוחררי הפרוייקט לכיתות הכוננות של משטרת ישראל. כיום כ 330 מועמדים יוצאי הפרוייקט בעיצומו של הליך הגיוס אשר בסיומו ימשיכו בפעילותם למען ביטחון האזרחים והחזרת תחושת הביטחון.

ייעודן של כיתות הכוננות הוא לשמש כוח עתודה מבצעי, זמין להפעלה מהירה על מנת לסייע לכוחות המשטרה באירועים הביטחוניים ובמצבי החירום השונים. להיות כוח אבטחה וככל שידרש לחימה, בישובי סמוכי גדר כנגד נסיונות חדירה וטרור.

איתור והכשרת המתנדבים נעשה לפי מודל שגובש באמצעות מסד נתונים סדור בהובלה משותפת של המשרד לביטחון לאומי ומשטרת ישראל.
לאלפי מתנדבי משטרה שיגויסו, תסופק הכשרה, נשק ארוך אישי וציוד תומך לחימה לצרכים מבצעיים.

המשרד לביטחון לאומי ומשטרת ישראל ימשיכו לפעול להמשך בניית כוח כיתות הכוננות ברחבי הערים, באמצעות מחלקת המתנדבים במשטרה ובהובלת סמפכ"ל המשטרה, ניצב אבשלום פלד.

אנו קוראים לאזרחים, למשוחררים וליוצאי פרוייקט "בני המקום" להתנדב לכיתות הכוננות במשטרת ישראל ולהמשיך בשמירה על תחושת הביטחון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully