וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלנט אירח משלחת שגרירים מהאו"ם: "אונר"א איבדה לגיטימציה להתקיים"

עודכן לאחרונה: 1.2.2024 / 14:34

שר הביטחון גלנט לאחר טיסה בשמי עזה: ״הפעולה בח׳אן יונס תתרחב בקרוב למקומות נוספים/צילום: אלעד מלכה

שר הביטחון, יואב גלנט, אירח היום (חמישי) עם משלחת שגרירים מהאו"ם - בהובלת שגריר ישראל בארגון גלעד ארדן, ואמר: "אונר"א איבדה לגיטימציה להתקיים במתכונתה הנוכחית - כסף של מדינות העולם הושקע באמצעות אונר"א לחיזוק תשתיות טרור ותשלום למחבלים".

במהלך הפגישה, גלנט סקר בפני השגרירים את התקדמות הלחימה ברצועת עזה והדגיש כי צה"ל ימשיך במלחמה עד להשגת מטרותיה - פירוק היכולות הצבאיות של החמאס, הורדתו מהשלטון בעזה והשבת החטופים.

כמו כן שוחח שר הביטחון עם השגרירים על הלחימה בגבול הצפון, והבהיר כי חלון הזמנים לפעולה ישראלית שתבטיח את ביטחון תושביה ותשיב 80,000 אזרחים אל בתיהם, הולך ומתקצר. השר גלנט הדגיש כי ישראל מעדיפה לעשות זאת בהסדר מדיני, אך מקדמת במקביל את המוכנות לאפשרות הצבאית.

הצהרת שר הביטחון יואב גלנט, הקריה, תל אביב. 15 בינואר 2023. צילום מסך, לשכת העיתונות הממשלתית
הצהרת שר הביטחון יואב גלנט, הקריה, תל אביב. 15 בינואר 2023/לשכת העיתונות הממשלתית, צילום מסך

במענה לשאלות השגרירים, השר פירט את פעולתה התוקפנית של איראן נגד ישראל ב-7 חזיתות לחימה שונות. השר גלנט אמר לשגרירים כי ישראל תפעל כנגד כל איום, ועל הקהילה הבינלאומית מוטלת החובה לפעול נגד התוקפנות האיראנית במעשים.

שר הביטחון והשגרירים דנו במעורבות עובדי אונר"א במתקפת חמאס ב-7 באוקטובר, שר הביטחון פירט בפני השגרירים את המידע המקשר בין פעילי הארגון לחמאס, והדגיש כי אונר"א אינה מתפקדת כארגון סיוע לגיטימי ואיבדה לגיטימציה להתקיים במבנה הנוכחי, לאור מעורבות עמוקה של עובדי הארגון בביצוע מעשי טרור ורצח נגד אזרחים ישראלים בשבת השחורה, בהמשך לסימביוזה מתמשכת בין חמאס לאונר"א.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully