וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן על הסיוע לעזה: "בלתי מוסרי, קורא לסגור את כל המעברים"

עודכן לאחרונה: 1.2.2024 / 13:43

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו הגיע למעבר כרם שלום וביקר בחריפות את הממשלה והצלב האדום על העברת הסיוע ההומניטרי לרצועה. "ממשלת ישראל נכשלה בהגנה על אזרחי ישראל, ועכשיו בטיפול בחטופים". בנוסף לליברמן, עשרות מפגינים חסמו את נמל אשדוד בכדי לעצור את משאיות הסיוע

בווידאו: משפחות החטופים חוסמות שוב את מעבר כרם שלום/צילום: : אפרת אברהמי צו 9

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, הגיע הבוקר (חמישי) יחד עם חברי סיעתו למעבר כרם שלום, שהוגדר כשטח צבאי סגור על מנת למנוע הפגנות וחסימת סיוע הומניטרי שמועבר משטח ישראל לרצועת עזה. ח"כ ליברמן כעס על הכנסת הסיוע, וביקר את התנהלות הצלב האדום במהלך הלחימה. "הגענו הבוקר למעבר כרם שלום וראינו משאית אחר משאית נכנסות לרצועת עזה ומכניסות תרופות, דלקים ומזון למפלצות האדם מחמאס", אמר. "עד היום לא ראינו שום הוכחה שהתרופות שהיו מיועדות לחטופים שלנו, אכן הגיעו לידיהם, בנוסף עד היום נציגי הצלב האדום לא ביקרו אף חטוף ישראלי".

ליברמן המשיך וביקר את החלטת הממשלה להמשיך ולהעביר סיוע לרצועה. "זה פשוט בלתי מוסרי", טען. "לא יכול להיות שההומניטריות היא רק לצד אחד, כאשר לצד שלנו אין שום סיוע הומניטרי. ממשלת ישראל נכשלה בהגנה על אזרחי ישראל, ועכשיו בטיפול בחטופים. אני קורא לסגור את כל המעברים לאלתר, להפסיק עם כל המשחקים האלו. חייבים לדאוג קודם כל לאנשינו, לא למפלצות האדם מחמאס".

היום השביעי ברציפות: מעבר ניצנה חסום לשיירות האספקה והסיוע לרצועת עזה. 30 בינואר 2024. יניר יגנה
היום השביעי ברציפות: מעבר ניצנה חסום לשיירות האספקה והסיוע לרצועת עזה. 30 בינואר 2024/יניר יגנה

בנוסף להגעתו של ח"כ ליברמן, עשרות מפגינים חסמו היום את נמל אשדוד בכדי למנוע ממשאיות הסיוע ההומניטרי לצאת לכיוון רצועת עזה.

המפגינים הצליחו לחסום את הכניסות והיציאות מהנמל ומנעו את יציאת המשאיות, זאת לאחר שהובילו את החסימות בשבוע האחרון במעבר כרם שלום. יו"ר צעדת האימהות, מהארגונים שהובילו את המהלך, מסרה מהמקום כי "הגענו לזעוק נגד הכנסת המשאיות לחמאס. עם ישראל דורש את מיטוט והכרעת האויב בלי לתת לו סיוע".

עוד בוואלה!

יותר מ-10 עצורים בהפגנה ליד כרם שלום בניסיון לעצור את משאיות הסיוע

לכתבה המלאה

בימים האחרונים, מעבר כרם שלום נחסם כמה פעמים לשיירות האספקה והסיוע לרצועת עזה על ידי פעילי תנועת "צו 9" ובני משפחות החטופים. במקום התקיימו הפגנות על מנת למנוע מעבר סיוע הומניטרי לרצועה, כשהמפגינים שם קראו: "אף סיוע לא יעבור עד שאחרון החטופים יחזור".

בתנועת "צו 9" מסרו כי בעקבות פעילותם הם הצליחו לחסום את מעבר כרם שלום למשאיות הסיוע ההומינטרי. "גאים שעמדנו במשימה ומעבר כרם שלום היה לאורך כל שעות היום חסום לתנועה!", מסרו ביום הראשון לחסימת המעבר. "שיירות המשאיות הארוכות לעזה נותרו תקועות עד למחר, ואנחנו נפעל שימשכו ככה עד שיחרורם של כל החטופים".

בתנועה אמרו כי המחאה היא חוצת מגזרים ואזורים בארץ. "מודים למאות האנשים מכל רחבי הארץ, דתיים וחילונים, מימין ומשמאל, מהעיר הכפר והקיבוץ שהגיעו לחסום את שיירות האספקה והסיוע לחמאס", אמרו. "מודים במיוחד למשפחות החטופים ואיתם משפחות החללים שנפלו בקרבות בעזה שחיזקו אותנו במאבק הלאומי שאין צודק ממנו. עברנו מחסומים רבים בדרך לא דרך והצלחנו לחסום בפועל את משאיות החימוש האלה שמגיעות הישר ליידים של חמאס.

מפגינים חוסמים את נמל אשדוד ביוזמת  כדי למנוע ממשאיות הסיוע ההומינטרי לצאת לכיוון רצועת עזה. 1 בפברואר 2024. אבי רוקח
מפגינים חוסמים את נמל אשדוד ביוזמת כדי למנוע ממשאיות הסיוע ההומינטרי לצאת לכיוון רצועת עזה. 1 בפברואר 2024/אבי רוקח

אתמול צה"ל דיווח כי גם מעבר ניצנה הוגדר כשטח צבאי סגור, לאחר שארגון "צו 9" ביחד עם חלק ממשפחות החטופים עברו להפגין באזור בעקבות הגדרת מעבר כרם שלום כשטח צבאי סגור. "בהתאם להערכת המצב, מפקד פיקוד הדרום חתם הלילה על הרחבת צו השטח הצבאי הסגור בציר 211 ומעבר ניצנה", נכתב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully