וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר מ-10 עצורים בהפגנה ליד כרם שלום בניסיון לעצור את משאיות הסיוע

עודכן לאחרונה: 31.1.2024 / 15:44

המחאה נגד העברת הסיוע ההומניטרי לרצועה נמשכת זה היום השמיני ברציפות. המפגינים טענו כי המשטרה הפעילה נגדם אלימות קשה. קודם לכן, גם מעבר ניצנה הוגדר שטח צבאי סגור. בתוך כך, הוגשה עתירה לבג"ץ נגד הצווים של אלוף פיקוד הדרום

בווידאו:יעל סבריאגו, אחייניתו של ליאור רודאיף, החטוף ברצועת עזה במעבר כרם שלום, 31 בינואר 2024/צו 9

יותר מ-10 מפגינים נעצרו היום (רביעי) ליד מעבר כרם שלום, כשניסו לחסום את משאיות הסיוע ההומניטרי מלהיכנס לרצועת עזה. "אלימות קשה הופעלה מצד השוטרים במקום", נכתב בהודעת צו 9. "זוהי שעת מבחן. קוראים לכל העם להגיע לכאן למעבר כרם שלום, למען החיילים והחטופים - אף סיוע לא אמור לעבור עד שאחרון החטופים יחזור".

מוקדם יותר היום, בעקבות ההפגנות צה"ל, הגדיר גם את מעבר ניצנה כשטח צבאי סגור. בימים האחרונים ארגון "צו 9", ביחד עם חלק ממשפחות החטופים, עברו להפגין באזור לאחר שמעבר כרם שלום הוגדר כשטח צבאי סגור. במכתב ששלחה המועצה האזורית רמת הנגב לתושביה עדכנו על שינויים בהסדרי התנועה באזור. "צו האלוף על כביש 211, אינו אמור לפגוע בשגרת החיים של תושבי האזור והמשתמשים במרחב", נכתב.

בתוך כך, הבוקר הוגשה לבג"ץ עתירה נגד אלוף פיקוד הדרום בטענה כי הוציא את הצווים על המעברים משיקולים שאינם ביטחוניים, וכדי למנוע מחאה פוליטית. "בעקבות החסימה האפקטיבית בחר אלוף פיקוד הדרום להצר את צעדיה של המחאה הלגיטימית נגד מעבר הסחורות לרצועת עזה באמצעות צווים", טענו העותרים.

ממשטרת ישראל נמסר:
כ-300 מוחים הגיעו היום למרחב מעבר כרם שלום, עליו חל שטח צבאי סגור. נזכיר שכניסת אזרחים לאזור המוגדר כשטח צבאי סגור הינה אסורה. חלק מהמוחים ניסו להדוף את כוחות הביטחון תוך שהם מתפרעים ומקללים את הכוחות. כוחות המשטרה במקום עיכבו 30 מוחים שהועברו לחקירה. כוחות המשטרה בסיוע צה"ל ערוכים באזור מעבר כרם שלום על מנת לאכוף את צו השטח הצבאי הסגור ולמנוע כניסת אזרחים אליו, בהתאם לחוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully