וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד החוץ האמריקני מאשר את חשיפת וואלה: "מקדמים הקמת מדינה פלסטינית"

עודכן לאחרונה: 1.2.2024 / 8:21

אחרי הפרסום בוואלה על כך שארה"ב בוחנת הכרה במדינה פלסטינית, דובר המשרד מת'יו מילר מאשר: "פועלים באופן אקטיבי לשם כך". אף שסירב לפרט אילו צעדים נעשים לשם כך והסתפק בלמסור כי ארה"ב "בוחנת מגוון אפשרויות", הדגיש כי "זו הדרך הכי טובה להביא שלום ביטחון לאזור"

אנתוני בלינקן במסיבת עיתונאים בקטאר/רויטרס

דובר משרד החוץ האמריקני, מת'יו מילר, אמר היום (חמישי) כי ארצות הברית מקדמת באופן אקטיבי הקמת מדינה פלסטינית עצמאית. "אנחנו מאמינים שזו הדרך הטובה ביותר להביא לשלום וביטחון מתמשכים עבור האזור", מסר הדובר.

הדובר נשאל בידי הכתבים בנוגע לחשיפת וואלה, שלפיה שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן הורה להכין עבודת מטה שתבחן הכרה אמריקנית ובינלאומית במדינה פלסטינית ביום לאחר המלחמה.

שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן בשיחה עם כתבים בדובאי, 1 בדצמבר 2023. רויטרס
"זו הייתה המדיניות של ארצות הברית מזה זמן". שר החוץ האמריקני אנתוני בלינ'קן/רויטרס

דובר משרד החוץ ענה כי ארצות הברית לא שינתה את מדיניותה, וכי המדינה הבהירה בעבר בפומבי כי היא תומכת בהקמת מדינה פלסטינית עצמאית. "זו הייתה המדיניות של ארצות הברית מזה זמן. ראית את המזכיר מדבר על זה בפומבי. אני לא מתכוון להתייחס לעבודה הפנימית שאנו עושים כדי לקדם את המטרה הזו, אבל אני אגיד שיש מספר דרכים שבהן נוכל ללכת על מנת להשיג זאת", מסר.

מת'יו הוסיף והדגיש כי טרם ברור מה היא הדרך הסופית להשגת המטרה. "אנחנו מסתכלים על מגוון רחב של אפשרויות, ודנים בהן עם שותפים באזור, כמו גם שותפים אחרים בתוך ממשלת ארצות הברית", הוא מסר.

לבסוף, הוסיף והדגיש שנית את מדיניות ארצות הברית בנושא. "אנחנו מקדמים באופן אקטיבי הקמת מדינה פלסטינית עצמאית - עם ערובות ביטחוניות אמיתיות לישראל", מסר מת'יו, "כי אנחנו כן מאמינים שזו הדרך הטובה ביותר להביא לשלום וביטחון מתמשכים עבור ישראל, עבור הפלסטינים ועבור האזור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully