וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית הדין בהאג דוחה את רוב הטענות של אוקראינה נגד רוסיה

עודכן לאחרונה: 1.2.2024 / 2:07

שופטי בית המשפט העליון של האו"ם מצאו ביום רביעי שרוסיה הפרה אלמנטים של האמנה נגד טרור של האו"ם, אך סירבו להכריע בהאשמות שהעלתה קייב לפיהן מוסקבה אחראית להפלת טיסה מלזיה איירליינס מעל מזרח אוקראינה ב-2014.

באותה פסיקה, שופטים בבית הדין הבינלאומי לצדק (ICJ) מצאו כי רוסיה הפרה אמנה נגד אפליה בכך שלא תמכה בחינוך לשפה האוקראינית בקרים לאחר סיפוח חצי האי ב-2014. ההחלטות הן מכשול משפטי עבור קייב. בית המשפט דחה את בקשותיה של אוקראינה להורות על פיצויים בגין שתי ההפרות, ורק הורה לרוסיה לקיים את האמנות.

נציג אוקראינה, אנטון קורינביץ', הדגיש כי פסק הדין חשוב עבור קייב מכיוון שהוא אכן קבע שרוסיה הפרה את החוק הבינלאומי. "זו הפעם הראשונה שבאופן רשמי ומבחינה משפטית נאמר כי רוסיה מפרה את החוק החוק הבינלאומי", אמר לעיתונאים לאחר פסק הדין.

אוקראינה הגישה את התביעה לבית הדין הבינלאומי בשנת 2017, והאשימה את רוסיה בהפרת אמנה נגד טרור על ידי מימון בדלנים פרו-רוסים באוקראינה. שופטי בית המשפט אמרו כי מוסקבה הפרה את האמנה למלחמה בטרור של האו"ם בכך שלא חקרה טענות סבירות לפיהן נשלחו כספים מסוימים מרוסיה לאוקראינה כדי לממן פעילויות טרור.

  • עוד באותו נושא:
  • אוקראינה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully