וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כנס בנושא האלימות המינית שבוצעה על ידי מחבלי החמאס התקיים בבריטניה

עודכן לאחרונה: 31.1.2024 / 22:27

בפרלמנט הבריטי התקיים היום (רביעי) כנס בנושא האלימות המינית שבוצעה על ידי מחבלי החמאס ב-7 באוקטובר, ביוזמת שגרירות ישראל והמיליארדרית שריל סנדברג שכיהנה כסמנכ"לית מטא (פייסבוק, אינסטגרם ווטסאפ). בכנס נאמו בין היתר נציגי זק"א, צה"ל והמשטרה בפני יותר מ-100 שרים, חברי פרלמנט, מנהיגי קהילות ועיתונאים.

שרי מנדס, מתנדבת במערך הפורנזי לטיפול בגופות נשים שנרצחו במהלך מעשי הטבח, ציינה כי הגופות היו מושחתות או ספגו עינויים פיזיים, בעיקר באזור איברי המין, באופן שמעיד על שיטתיות וברוטליות שטרם נראו.

מתנדב זק"א שמחה גריינמן, תיאר בפני הנוכחים את העינויים, ההשחתה וחילול הגופות בהן טיפל. באחת הדוגמאות שהציג תוארה אישה עירומה שכובה על רצפת ביתה, כאשר בגופה נעוצים מסמרים וחפצים שונים, כולל באיברי המין. כוכבת הרשתות החברתיות אשלי בקשי שהצטרפה גם כן למשלחת, דיברה בקול חנוק על בת דודתה, החטופה אגם ברגר, אשר שעדיין מוחזקת בידי החמאס.

שגרירת ישראל בבריטניה, ציפי חוטובלי, אמרה במהלך הכנס: "ב-7 באוקטובר, מחבלי החמאס אנסו באופן שיטתי נשים ונערות ישראליות חפות מפשע ככלי נשק לביצוע פשעי המלחמה שלהם, ואנו מאמינים שהם ממשיכים לתקוף אותן מינית. חשוב שהעולם כולו יהיה מודע להיקף הפשעים הברבריים של חמאס. האירוע שקיימנו היום נתן רק הצצה לעדויות הקשות של האונס והאלימות המינית הנרחבת שביצעו מחבלי חמאס נגד אמהותינו, בנותינו ואחיותינו".

בכירת מפלגת השלטון בבריטניה, מזכירת הסחר הבינלאומי קאמי בדאנוק שנכחה בכנס אמרה: "למרות שלקח לארגונים בינלאומיים, ביניהם גם ארגוני נשים, יותר מחודשיים להתייחס למקרי האלימות המינית כלפי הנשים האלה, נשים ישראליות דיברו כבר מהיום הראשון. בשם ממשלת בריטניה - אתן לא לבד. נעשה כל שביכולתנו כדי שהדברים האלה יישמעו וכדי שנחזיר את החטופים".

שריל סנדברג, לשעבר מנהלת התפעול של מטא, ומי שכיהנה בתפקיד ראש הסגל של ביל קלינטון, ליוותה את המשלחת בשיתוף משרד החוץ הישראלי. בראיון שהעניקה לסאנדיי טיימס במהלך הביקור, סנדברג מתחה ביקורת על הארגונים הבינלאומיים שהתעכבו או נמנעו לגנות את האלימות המינית מצד מחבלי החמאס. לדבריה, "שתיקה היא שותפות. אני רוצה שאנשים יבינו ויכירו במה שקרה - אלימות מינית היא לא מאבק בחופש. אלימות מינית היא לא התנגדות. אני חושבת שכשאנשים זוכרים וחושבים על מה שקרה, הם מבינים זאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully