וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו למשלחת שגרירים לאו"ם: "עלינו להחליף את אונר"א"

עודכן לאחרונה: 31.1.2024 / 21:50

בפגישה עם נציגי מדינות לאו"ם, נתניהו קרא להחליף את אונר"א בסוכנויות סיוע אחרות לנוכח חלקם של עובדים בארגון במתקפת 7 באוקטובר: "זו הדרך לפעול אם נרצה לפתור את בעיית עזה". השגריר גלעד ארדן, שהוביל את המשלחת, קרא: "הקפיאו את התרומות"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נפגש היום (רביעי) עם משלחת שגרירים לאו"ם, בהובלת שגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן בלשכת רה"מ בירושלים. בפגישה נכחו נציגים מהמדינות מלטה, בולגריה, צ'כיה, הונגריה, רומניה, אוקראינה, סלובניה וסיירה לאון.

נתניהו אמר בפתח הפגישה: "האו"ם אינו ארגון מצטיין בכל הנוגע לישראל, הוא מוטה לעיתים קרובות באופן בלתי ייאמן. יש לו מועצה לזכויות אדם, כביכול, שמקדישה חלק ניכר של ההחלטות שלה נגד ישראל ואף לא אחת נגד איראן, תימן או מקומות אחרים שבהם יש אכזריות ותוקפנות".

"אין הכוונה שהם צריכים לגנות גם אותם וגם אותנו - לא", אמר. "אלא משום שישראל נלחמת את מלחמתה של הציוויליזציה נגד הברבריות, משום שהיא מגיבה להתקפות אכזריות שבוצעו ללא התגרות מצידנו, ומשום שהיא עושה תוך מאמץ גדול להמעיט ככל הניתן פגיעה באזרחים, בזמן שאנחנו נלחמים נגד אויב שמבצע פשע מלחמה כפול".

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם משלחת שגרירים לאו״ם בירושלים, 31 בינואר 2024. עמוס בן גרשום/לע״מ, אתר רשמי
"האו"ם מוטה נגד ישראל". נתניהו עם משלחת השגרירים, היום/אתר רשמי, עמוס בן גרשום/לע״מ

נתניהו המשיך בדבריו: "האויב פוגע באזרחים שלנו, משחיט את גופותיהם, אונס נשים וגברים, עורף את ראשם לאחר שאנסו אותם, שורף תינוקות בעודם בחיים, וזוועות שרק בשואה ראינו דברים כאלה נגד העם היהודי".

"לדרום אפריקה הייתה החוצפה לפנות לבית הדין הבין לאומי ולהאשים אותנו בביצוע רצח עם נגד מי שלמעשה הוא ארגון שמבצע רצח עם", המשיך נתניהו. "הדבר הנורא ביותר הוא שרבים מהאישומים, כוזבים וחסרי שחר, שהאשימו אותנו בהם בהאג, הוגשו בידי עובדים של אונר"א. בשבועות האחרונים גילינו שעובדי אונר"א השתתפו בטבח".

"הגיעה העת שהקהילה הבין לאומית והאו"ם עצמו יבינו שחייבים לסיים את המשימה של אונר"א. היא מבקשת לשמר את עניין הפליטות הפלסטינית. עלינו להחליף את אונר"א בסוכנויות או"ם אחרות וסוכנויות סיוע אחרות, אם נרצה לפתור את בעיית עזה כפי שאנחנו מתכננים לעשות". נתניהו התייחס למעורבות של הארגון בטרור: "חמאס חדר לשורות אונר"א ופועל בבבתי הספר שלו ובמקומות אחרים. ייחלנו לגוף אובייקטיבי שיציע סיוע. אנחנו זקוקים לגוף כזה היום בעזה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם משלחת שגרירים לאו״ם בירושלים, 31 בינואר 2024. עמוס בן גרשום/לע״מ, אתר רשמי
"רצינו גוף סיוע אובייקטיבי, אנחנו זקוקים לו". נתניהו עם משלחת השגרירים, היום/אתר רשמי, עמוס בן גרשום/לע״מ

שגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן, אמר בפגישה כי "כל מדינה שממשיכה לממן את אונר"א לפני חקירה מקיפה של הארגון, צריכה לדעת שכספה ישמש לטרור ושהסיוע שיועבר עלול להגיע לחמאס במקום לאוכלוסייה בעזה. אני קורא לכל המדינות התורמות להקפיא את תמיכתן ולדרוש חקירה מעמיקה שתקיף את כל עובדי הארגון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully