וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הארכת התקנות למעצר חשודים במתקפת ה-7 באוקטובר אושרה בשנייה ושלישית

עודכן לאחרונה: 31.1.2024 / 16:04

מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק לתיקון ולהארכת תוקפן של תקנות שעת חירום במלחמת חרבות ברזל. עשרה חברי כנסת תמכו לעומת חמישה שהתנגדו.

מוצע לתקן ולהאריך את תוקפן של התקנות המאפשרות את הארכת מעצרם של העצורים בשל פעולות האיבה שהתרחשו בין ה-7 באוקטובר עד ל-13 באוקטובר של מי שנעצר במסגרת פעולות המלחמה בעזה, לתקופות מעצר של 45 יום מעת לעת. עוד מוצע שבית המשפט יוכל לקצר את התקופה מטעמים מיוחדים שיירשמו. ההארכה המוצעת של התקנות לשעת חירום היא עד לחודש מרץ.

בדברי ההסבר להצעה נכתב כדלהלן: "למעצרים החריגים בכמות ובמורכבות של מפגעי אירועי 7 באוקטובר, הצטרפה, ומצטרפת מדי יום, כמות לא מבוטלת של מעצרים בעקבות אירועי הלחימה בחבל עזה הנמשכים גם בימים אלה. הלחימה הנמשכת, החקירה המורכבת בכללותה, וכן הצורך הברור בהבטחת האינטרס הלאומי שבשמירה על חיי אדם כמו גם בקידום החקירה, מעמידים בפני גופי החקירה אתגרים חסרי תקדים.

בשים לב למורכבות הרבה כאמור, ברור מעבר לכל ספק כי סדרי הדין הקבועים היום בחוק המעצרים לעניין החזקת עצורים בטרם הגשת כתב אישום נגדם, שנועדו לחקירות פליליות ממוקדות ותחומות, אינם מתאימים לנסיבות ההמוניות ויוצאות הדופן של מתקפת הטרור הרצחנית, וכי נדרש הסדר חוקי אחר בנושא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully