וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר בטרומית: הפחתה בתוספת הפיגור על קנס מנהלי שלא שולם במועד

עודכן לאחרונה: 31.1.2024 / 15:20

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק העבירות המינהליות (תיקון - הפחתת תוספת הפיגור על אי-תשלום קנס), התשפ"ג-2023 של חבר הכנסת יוסף עטאונה, אליה הוצמדה הצעה של חבר הכנסת אחמד טיבי. בהצעה תמכו 10 חברי כנסת, ללא מתנגדים או נמנעים, והיא תועבר לדיון בוועדת החוקה.

מוצע לקבוע כי אם לא שילם אדם קנס מנהלי במועד, תיווסף על הקנס תוספת פיגור בשיעור של שלושים וחמישה אחוזים (במקום חמישים אחוזים) ובתום כל תקופה של ששה חודשים שעברו מן המועד - שלושה וחצי אחוזים נוספים (במקום חמישה אחוזים).

בדברי ההסבר להצעה נכתב כך: "חוק העבירות המנהליות קובע בסעיף 17 הוראות לעניין תוספת פיגורים על קנס מנהלי שלא שולם במועדו. על פי הסעיף, לא שילם אדם קנס מינהלי במועד - תיווסף על הקנס תוספת פיגור בשיעור כאמור בסעיף 67 לחוק העונשין.

לפי סעיף 67, אם לא שילם אדם קנס במועד תיווסף על הקנס תוספת פיגור בשיעור של חמישים אחוזים מן הקנס או מחלקו שלא שולם ובתום כל תקופה של ששה חודשים שעברו מן המועד - חמישה אחוזים נוספים מן הקנס או מחלקו כאמור.

הסדר זה פוגע בחייבים באופן חמור ובלתי מידתי ובהתאם לכך יוצע להפחית את שיעור הריבית הקבועה ביחס לאיחור בתשלום קנסות מנהליים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully