וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאור דרישת הוועדה לפניות הציבור: קיצור משמעותי בזמני ההמתנה לשירותי המרב"ד

עודכן לאחרונה: 31.1.2024 / 12:29

בעקבות דיוני הוועדה לפניות הציבור - במכון הרפואי לבטיחות בדרכים מדווחים על קיצור זמני ההמתנה לוועדות ועל שיפור השירות לפונים

25 אלף פניות הצטברו במכון הרפואי לבטיחות בדרכים | לאור דרישת הוועדה לפניות הציבור, בשנה החולפת נקטו במרב"ד במספר צעדים לשיפור וייעול השירות | מנהל המכון: "איפה שניתן להקל על הציבור אנחנו עושים זאת".

הוועדה המיוחדת לפניות הציבור בראשות ח"כ יצחק פינדרוס (יהדות התורה) התכנסה היום (ד') לישיבת מעקב בנושא תלאות הממתינים לבדיקות ולוועדות במרב"ד (המכון הרפואי לבטיחות בדרכים).

המכון הרפואי לבטיחות בדרכים (מרב"ד) הוא הגורם המוסמך לביצוע בדיקות בריאותיות לנהגים המופנים על ידי רשות הרישוי, רופאים או גופי ציבור נוספים ומספק חוות דעת והמלצות מקצועיות בנוגע לכשירות הבריאותית לנהיגה. המכון מטפל בפניות בנושא כשירות רפואית לנהיגה, בדיקת מסמכים, מזמן לבדיקות ונותן המלצות לאחר בדיקה לרשות הרישוי. המרב"ד מקבל דיווח ממקורות מוסמכים על האנשים שצריכים לעבור בדיקות כשירות והוא זה שמזמן אותם לבדיקת כשירות רפואית. האנשים המזומנים על ידי המרב"ד לבדיקות: מבקשי רישיון נהיגה לרכב ציבורי ומשא כבד, עברייני תנועה, נהגים שבית המשפט דיווח עליהם, נכי משרד הביטחון, נהגים המופנים על-ידי המוסד לביטוח לאומי, משתמשי או מורשעי סמים או אלכוהול, המופנים על-ידי משרד הרישוי, משטרת ישראל וסמכות רישוי צה"ל, נהגים המדווחים מכוח סעיף חובת דיווח רופאים, מבקשי או מחזיקי רישיון נהיגה עם בעיות בריאותיות ועוד.

בשנה האחרונה הצטברו במרב"ד תיקים ובקשות לטיפול של 25 אלף אנשים. ח"כ יצחק פינדרוס, יו"ר הוועדה המיוחדת לפניות הציבור: "סיפור המרב"ד לא דומה לשום ניהול מערכת אחרת בשירות הציבורי. צמצום שער הכניסה למרב"ד הוא קריטי מאוד ביכולת של המכון הרפואי להתייעל. מתוך 25 אלף הממתינים לוועדה רפואית במרב"ד אין לנו עדיין נתון של כמה פניות הן רלוונטיות וכמה מיותרות".

במרב"ד דיווחו לוועדה המיוחדת לפניות הציבור על שיפור התהליכים. "כל מי שהמתין לוועדות להתאמת רכב קיבל זימון" כך אמר ד"ר יובל דאדון, מנהל המרב"ד. לדברי ד"ר דאדון: "עשינו אפיון של כל הפניות שהתקבלו במהלך שנת 2023 וגילינו כי 40% מהדיווחים שהתקבלו היו לא רלוונטיים אלינו מבחינה רפואית. הרבה אנשים מעבירים אלינו דיווחים מיותרים אל מול כוח אדם מצומצם, דבר שיוצר התארכות של זמני הטיפול בפניות, בזבוז זמן וכספי ציבור יקרים. הרופאים המקצועיים מבצעים בחינה עיונית של התיק הרפואי של הפונים ועל סמך זה מקבלים את ההחלטות. שיפרנו את תהליך קבלת הפניות והשיחות אל המרב"ד, איפה שניתן להקל על הציבור אנחנו עושים זאת".

מנהל המרב"ד התייחס לאופי הטיפול בנפגעי המלחמה מאז ה- 07.10: "בכל הקשור לטיפול בנפגעי מלחמת 'חרבות ברזל' - היכן שאין צורך לזמן את הנפגעים והפצועים אנחנו חוסכים מהם את ההגעה לוועדות הרפואיות כדי להקל על הפצועים והפגועים".

"עמדנו ביעדים שהצבנו לעצמנו מאז הישיבה האחרונה של הוועדה לפניות הציבור" כך אמר ד"ר ספי מנדלוביץ', מנשה למנכ"ל משרד הבריאות. לדברי ד"ר מנדלוביץ': "אנחנו נותנים דגש על ייעול הטיפול ואופן העבודה במרב"ד. אחרי 30 שנה הגענו למצב שיש יותר פניות מטופלות מאשר פניות שמתקבלות. אנחנו יוצאים למבצע ממוקד להשלים את התשובות בכל 25 אלף התיקים שממתינים במערכת. אנחנו מגדירים את גיוס אנשי המקצוע הרלוונטיים. אם אנחנו נמשיך בקצב הזה מהר מאוד נסיים להעניק תשובות לכל התיקים הפתוחים במרב"ד".

טלי דהן, מנהלת מוקד משרד הבריאות: "בטווח הארוך יפתח צוואר הבקבוק של ההחלטות הרפואיות באמצעות תמיכה של כוח אדם שלנו שיסייע באפיון הפניות וכך אנחנו נצליח להתמקד בתהליכים הנכונים שדורשים את תשומת הלב הראויה. אנחנו רוצים להגיע לזמן המתנה סביר עבור הפונים לוועדות".

יו"ר הוועדה ח"כ פינדרוס סיכם את הדיון:
"המפתח להבראת המרב"ד זה צמצום סך הפונים אליו. הביטוח הלאומי, משרד הבריאות, משרד הביטחון ואפילו רופאי משפחה, מפנים אנשים לוועדות במרב"ד למרות שאין בכך צורך אמיתי. אנחנו מבקשים מהמרב"ד לנתח את מספר הממתינים לוועדות ולהציג בפנינו את הממצאים כדי שנוכל לשפר את השירות עוד יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully