וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ מישראל ביתנו נגד עופר כסיף: "לא יכול להיות שחבר כנסת יתמוך באויב"

עודכן לאחרונה: 31.1.2024 / 11:04

פורר הצדיק את החלטתו לבקש להדיח את כסיף מהכנסת: "הוא כתב שהטענות של דרום אפריקה אמינות, בפסק הדין בהאג נכתב שאם הן היו מתקבלות ישראל לא הייתה יכולה להגן על אזרחים", טען בריאיון ל-103FM. "אין מחילה על מעשה כל כך חמור נגד ישראל"

דיון סוער בוועדת הכנסת על הדרישה להדיח את ח"כ עופר כסיף/ערוץ הכנסת

חבר הכנסת מישראל ביתנו עודד פורר הגיש השבוע בקשה להדחת חה"כ עופר כסיף מחד"ש, לאחר שזה חתם על עצומה נגד המלחמה בעזה: "אין מחילה על מעשה כל כך חמור של חבר כנסת כנגד מדינת ישראל", הצדיק היום פורר את החלטתו בריאיון לענת דוידוב ואודי סגל ב-103FM. "זה לא יום משמח שכנסת צריכה להדיח מישהו מחבריה, אבל החוק גם קבע מתי הכנסת יכולה ואפילו צריכה להדיח, כמו למשל שהוא תומך במאבק נגד מדינת ישראל".

"בזמן מלחמה, וכשדרום אפריקה תובעת אותנו בביתה דין הבין-לאומי, כסיף חותם על עצומה וכותב שהטענות של דרום אפריקה אמינות, שישראל מבצעת רצח עם והורגת באופן שיטתי. אמירה מסוכנת בצורה בלתי רגילה", טען פורר. "בחוות הדעת שפרסם אהרן ברק, כשהוא יושב בדין בהאג, הוא אומר שאם הייתה מתקבלת התביעה של דרום אפריקה במלואה מדינת ישראל לא הייתה יכולה להגן על אזרחיה".

לאחר שהדיונים בבקשת ההדחה החלו השבוע בוועדת הכנסת, פורר העריך כי יש "סיכוי לא רע" להצלחת המהלך: "כדי לפתוח בתהליך כזה צריך 70 חברי כנסת, חתמו לי 87 חברי כנסת. לא חתמו ראשי מפלגות, ולא ראש הממשלה, ולא חתם יו"ר הכנסת. אני מעריך שאנחנו נוכל לגייס את ה־90 אצבעות האלה. לא סתם המחוקק קבע רף מאוד גבוה. כשמגיע כזה מספר כנראה שקרה משהו".

בדיון, היועמ"שית לכנסת, עו"ד שגית אפיק הצהירה כי ההדחה תתאפשר רק "במקרי קיצון חריגים", וכי מבקשי ההדחה יידרשו להציג "מסה קריטית של ראיות ברורות וחד משמעיות". פורר סיפר בריאיון כי אפיק סבורה כי ההאשמות "לא חצו את הרף", אך הגן על עמדתו: "כשבן אדם חותם על מסמך, ברמה המשפטית זה הרבה יותר קשה. רוב דרמטי של סיעות מהקואליציה והאופוזיציה, מצפה שיהיו 90 חברי כנסת שיתמכו בכך, כולל ראש הממשלה להצביע בעד ההדחה של כסיף". פורר טען כי בסיום התהליך, לו הבקשה תתגלגל לפתחו של בית המשפט העליון - יכבד את החלטתו. "עדיין, צריכה להיות אמירה ברורה של הכנסת - בזמן מלחמה לא יכול להיות שחבר כנסת יתמוך באויבים שלנו, זה פשוט לא מקובל".

דיון בבקשה להפסקת חברותו בכנסת של חה"כ עופר כסיף, ועדת הכנסת, 29 בינואר 2023. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
דיון בבקשה להפסקת חברותו בכנסת של חה"כ עופר כסיף, ועדת הכנסת, 29 בינואר 2023/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ
עודד פורר 5. ראובן קסטרו
עודד פורר/ראובן קסטרו

כמו כן, כאשר טענה דוידוב שבמקרה ובית המשפט יפסול את הדחתו של כסיף זה יהיה אירוע מביך, ח"כ פורר טען מנגד: "זה ממש לא מביך. אני חושב שגם במקרה הזה שבעיניי מובהק, אם נצטרך להגיע לבית המשפט העליון נכבד את פסיקתו. עדיין, צריכה להיות אמירה ברורה של הכנסת - בזמן מלחמה לא יכול להיות שחבר כנסת יתמוך באויבים שלנו, זה פשוט לא מקובל".

בתוך כך, סירב פורר להתייחס לדיווחים על מתווחה לעסקת חטופים חדשה שהושגה בוועידה בה השתתף ראש המוסד בפריז. "אין עסקה שאני יכול להתייחס עליה, כמובן משפחות החטופים יכולות וצריכות להתבטא באופן חופשי, אבל דווקא האמירות שלנו כחברי כנסת רק מעלות את המחירים ומטרפדות להחזיר את החטופים", טען, וחתם את דבריו בקריאה לשחרור 136 הישראלים בשבי חמאס: "זו מחויבות עליונה של ממשלת ישראל שהפקירה את האנשים האלה ב-7 באוקטובר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully