וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסעדנים זועקים: "אם לא נקבל אישור להבאת עובדים זרים - נאלץ לסגור מסעדות"

עודכן לאחרונה: 31.1.2024 / 2:20

רותי ברודו. רפי דלויה
רותי ברודו/רפי דלויה

הוועדה המיוחדת לעובדים זרים, בראשות ח"כ אליהו רביבו ממפלגת הליכוד, התכנסה אתמול (שלישי) לישיבת מעקב בנושא "תמונת המצב של המסתננים והמומחים הזרים בענף המסעדות בראי המלחמה ובחינת הצורך בעובדים זרים לענף". הוועדה זעקו המסעדנים: "אם לא נקבל אישור להבאת עובדים זרים - נאלץ לסגור מסעדות והמשק הישראלי יפגע".

המסעדנית רותי ברודו, סיפרה: "אני בתחום כבר 30 שנה ובמשך כל השנים האלה תמיד נאלצתי להתמודד עם מחסור של כוח אדם. המחסור בידיים עובדות גורם לנו לסגור את המסעדות. אנחנו מבקשים מהמדינה לפתוח לנו את דלתות ההגירה לעובדים זרים שיעבדו בענף המסעדנות".

ברודו פירטה: "אנחנו צריכים שוטפי כלים וחותכי ירקות. אני היום מעסיקה 1,100 עובדים, ואם הייתי מעסיקה יותר עובדים זרים הייתי יכולה לפתוח עוד מסעדות שיעסיקו עובדים ישראלים נוספים. במשך 30 שנה מעולם לא היה לי שוטף כלים ישראלי. אנחנו משלמים לחברות כוח אדם 70 שקלים לשעה פלוס מע"מ ועדיין יש לנו מחסור בידיים עובדות".

מסעדה בא.ת מודיעין 2. ביני אשכנזי, מערכת וואלה!
מסעדה בא.ת מודיעין 2/מערכת וואלה!, ביני אשכנזי

"המדיניות של ישראל היא להעדיף עבודה ישראלית, במקום שבו יש כשל שוק ניתן לפתוח הקצאות להבאת עובדים זרים", טען יו"ר הוועדה ח"כ אליהו רביבו, "מסעדות רבות נסגרות או לא נפתחות בשל מחסור בכוח אדם ואלה שכן עובדות מייקרות את מחירי המנות. התפקיד שלי זה לוודא שקיים איזון בין האינטרסים והצרכים השונים. צריך לעשות הכל כדי לקלוט ישראלים לעבוד בענף המסעדנות, רק אם זה לא מצליח הולכים לאפשרות של קליטת עובדים זרים".

לפי נתוני שירות התעסוקה הישראלי, בענף המסעדנות מספר דורשי העבודה הרשומים עומד על 36,002, מתוכם 15,022 נמצאים בחל"ת. נכון ליום 29.01.24, מספר הדרושים שהתבקשו משירות התעסוקה על ידי מעסיקים שונים בענף המסעדנות עומד על 549 בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully