וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיון מיוחד בדרי דיור ציבורי נפגעי איבה

עודכן לאחרונה: 30.1.2024 / 23:33

ועדת הפנים דנה בסיוע לדיירי דיור ציבורי שבן משפחה שלהם נהרג, נחטף או נעדר במתקפת שבעה באוקטובר

יו"ר הוועדה ח"כ יעקב אשר, הודיע לנציגי משרד השיכון ומשרד המשפטים כי הוא מבקש להרחיב את הצעת החוק כך שתחול על כל מי שבן משפחתו נהרג בכל תקופת מלחמת חרבות ברזל.

ועדת הפנים בראשות ח"כ יעקב אשר, החלה לדון היום (ג') בהצעת חוק זכויות הדייר בדיור הציבורי (הוראת שעה- חרבות ברזל) (דייר ממשיך מיוחד), התשפ"ד - 2024. מטרת הצעת החוק שגיבשה הממשלה היא לאפשר לבן משפחה של מי שנהרג כתוצאה מפעולות האיבה או המלחמה שאירעו בשבעה ושמונה באוקטובר 2023, או של מי שנקבע כחטוף או כנעדר בשל אותם אירועים, זכאות בתנאים מסוימים להמשיך ולהתגורר בדיור ציבורי. הזכאות, לפי הצעת החוק, תינתן לבן משפחה כאמור שהוא קרוב משפחה והתגורר עם מי שזכאי לדיור ציבורי, והזכאי נפטר או עבר להתגורר במוסד סיעודי. לפי המוצע הזכאות להמשיך ולגור בדירה הציבורית תינתן לכל היותר למשך שש שנים, בהתאם לכללים שייקבעו ע"י משרד השיכון ובשים לב למצבו הסוציאלי, הכלכלי או הרפואי של המבקש. הצעת החוק נועדה להקל על בני משפחה שנפגעו מאירועי מתקפת הטרור, ולאפשר להם תקופת התארגנות והתאוששות בלא חשש מאובדן מקום מגורים בתקופה מורכבת זו.

יו"ר הוועדה ח"כ יעקב אשר הודיע לנציגי משרד השיכון ומשרד המשפטים כי הוא מבקש להרחיב את הצעת החוק כך שתחול על כל מי שבן משפחתו נהרג בכל תקופת מלחמת חרבות ברזל. "אין מדובר בהטבה כספית אלא זכות שמוקנית למשפחה כדי שלא תצטרך להתמודד עם צווי פינוי מדיור ציבורי בתקופה הקשה שהיא עוברת. אם אומרים שמדינת ישראל נכנסה לתקופת מלחמה ומעוניינים לסייע לנפגעים במתקפה ואין מדובר בזכאות אוטומטית, אזי יש צורך להחיל את הצעת החוק על כל תקופת המלחמה ולא לתחום אותה ליומיים הראשונים של המתקפה". הוא קרא למשרד השיכון להגיש תיקון להצעת החוק.

חברי הכנסת נעמה לזימי ומיכאל ביטון דרשו להחיל את הצעת החוק על כל נפגעי פעולות האיבה ומלחמות ישראל באשר הם. "לא מדובר בקבוצה גדולה", אמרה ח"כ לזימי, והוסיפה כי יש לנצל את ההזדמנות ולתקן את כל החוק על מנת שיאפשר יותר דירות ליותר זכאים. יו"ר הוועדה ח"כ אשר הודיע כי בשבועות הקרובים תגיע לוועדת הפנים הצעת החוק שח"כ לזימי היתה בין יוזמיה, ויתקיים דיון בנושא.

ממשרד השיכון נמסר בישיבה כי המשרד סבור שיש להבחין בין מי שנפגע במסגרת המתקפה שהתרחשה בשבעה-שמונה באוקטובר לבין חללים שנפלו בהמשך התקופה שעניינם דומה יותר למי שנהרג בכל פעולה צבאית או פעולת איבה. ממשרד המשפטים צויין כי ככל שתורחב ההטבה היא תהיה על חשבון הזכאים לדיור ציבורי ואלה שממתינים לדירה זמן רב בשל המחסור הקיים בדירות לדיור ציבורי.

דני גיגי, מנכ"ל פורום הדיור הציבורי, אמר בתגובה, כי הצעת החוק הנוכחית היא המשכו של מהלך ציני שהחל עוד בשנת 2009 בחוק דייר ממשיך. הוא פנה לנציג משרד השיכון ואמר: "אתם טוענים למחסור? יש לכם תקציב לקניה של 1700 דירות לדיור הציבורי, אך רכשתם רק 100 דירות. איך אתם לא מתביישים להגיד מחסור? משרד השיכון מנהל את כל הסיפור הזה בצורה כושלת ומנצל באופן ציני את הדיירים".

עופרה כרמון, נציגת אגף השיקום במוסד לביטוח לאומי, ציינה כי לדעתה המספר של משפחות נפגעי פעולות האיבה השכולות, שהן דיירות דיור ציבורי ועשויות להיכלל בהצעת החוק הוא קטן ביותר ולכן לדעתה אין מניעה להחיל את הוראת השעה על כל בן משפחה של מי שנהרג בפעולות איבה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully