וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגיוס יוקדם ל-1300 מתגייסים

עודכן לאחרונה: 30.1.2024 / 20:19

מערכת הביטחון: בעקבות המלחמה יוקדם גיוס לכ-1300 חניכי מכינות קדם צבאיות, גופי שנת שירות ותלמידי ישיבות למרץ 2024

מטרת המתווה לחזק את היחידות הלוחמות לאור צרכי הלחימה. הקף ההקדמות יחולק באופן מאוזן בין הגופים השונים, בהתאם לגודלם ובמטרה לצמצם את הפגיעה בגופים ובמועמדים לשירות ביטחון.

מערכת הביטחון מוקירה את מערך המכינות, שנות השירות והישיבות, ואת תרומתן הרבה לצה"ל, ליחידות הלוחמות ולתפקידי הפיקוד והקצונה. כאמור ברקע המלחמה, היקף הנפגעים והצורך למלא את השורות ולהרחיב מסגרות לוחמות, עלה בצה"ל צורך מבצעי להגדלת מחזור הגיוס הקרוב (מחזור מרץ).

אגף כח האדם בצה"ל והאגף הביטחוני-חברתי במשרד הביטחון קיימו בשבועות האחרונים שיח עם כלל הגופים הקדם הצבאיים על מנת להגיע להסכמות ותאום, שימזערו את הפגיעה.

על פי המתווה, צה"ל יקדים כאמור את שירותם של כ-1300 צעירים ויעשה זאת באופן מאוזן בין המסלולים השונים, בהתחשב בין היתר במהותם, באופיים ובאורכם.
הקדמת הגיוס מתוכננת להתבצע באופן הבא: כ-850 חניכים מהמכינות הקדם צבאיות וממסלולי שנת השירות ועוד כ-450 מקרב תלמידי הישיבות, זאת באופן יחסי לגודלם של המסלולים השונים, ובדגש על מי שהיו עתידים להתגייס בשנת 2024.

עוד הוחלט כי ככלל לא יוקדם הגיוס לצעירים שפונו מבתיהם עקב המלחמה.

בבסיס המתווה עומדות שתי מטרות עיקריות: מימוש הצורך המבצעי של צה"ל ושותפות של כל המסלולים במאמץ המלחמתי, זאת תוך המשך הפעילות התקינה של מסגרות אלה. בנוסף, משרד הביטחון יפעל על מנת שלא יפגעו כלכלית מהקדמת הגיוס במידת האפשר.

משרד הביטחון וצה"ל מודים לכלל השותפים: המכינות, הישיבות ותנועות וארגוני הנוער המשלחים לשנת השירות, על ההבנה וההרתמות בעת לחימה ועל הנכונות לשאת בנטל במשותף. אנו רואים חשיבות רבה בקיומם של מסלולים אלה ובתרומתם הרבה לצה"ל ולחברה הישראלית. נמשיך לתמוך בהם ולהרחיב אותם גם בשנים הבאות.

  • עוד באותו נושא:
  • גיוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully