וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מפאת קוצר הזמנים": תלמידים לא יחויבו להיבחן על השואה בבגרות בהיסטוריה

עודכן לאחרונה: 30.1.2024 / 17:52

ההחלטה הראשונית התקבלה במשרד החינוך עוד באוקטובר בעקבות 7 באוקטובר, אך קיש טען כי גילה עליה רק השבוע דרך התקשורת. בעקבות לחץ ציבורי החליט לעצור את ההליך, וכעת הודיע סופית: לא יהיה ניתן לשנותו בשנת הלימודים הנוכחית

בוידאו: שר החינוך יואב קיש מודיע על הכנסת "המחלוקות בחברה הישראלית" כנושא שנתי במערכת החינוך. קרדיט: ערוץ כנסת/ערוץ הכנסת

באופן סופי: שר החינוך יואב קיש מסר היום (שלישי) כי השואה לא תכלל השנה כחלק מנושאי החובה בבחינות הבגרות. זאת, כך הבהיר, בשל דחק הזמנים שיצרה המלחמה, ומתוך רצון להקל על התלמידים הנבחנים.

ההחלטה הראשונית בנושא התקבלה כבר בסוף חודש אוקטובר עקב המלחמה, לאחריה טען קיש כי יחזור בה - וכן כי זו התקבלה במשרדו ללא הסכמתו. אולם, כעת הודיע רשמית כי לא יהיה ניתן לשנות את ההחלטה בשנת הלימודים הנוכחית, מפאת קוצר הזמנים עד למועד הבחינה המיועד.

כמו כן, טען השר כי ההחלטה צפויה להשתנות החל משנת הלימודים הבאה, אז יהווה פרק השואה פרק חובה בבחינת הבגרות, וכן כי הורה לבתי הספר שלא למדו את נושא השואה בשנת הלימודים הנוכחית לקיים לימוד יעודי לנושא בשנת הלימודים הנוכחית/הבאה. יצויין כי עד לשנת 2020 נושא השואה לא נכלל בבחינת הבגרות בכתב, ונלמד במסגרת הערכה חלופית בלבד.

קיש: "האחריות למלחמה מוטלת גם על מי שהחליט על ההתנתקות"
15.10.23. כאן 11, פול
"נמשיך לראות בזכרון השואה אבן יסוד". שר החינוך קיש/פול, כאן 11

"השואה היא אחת מאבני יסוד קיומנו כעם וכאומה, בימים אלה בהם אנו מתמודדים עם מלחמת קיום שנכפתה עלינו לאחר האסון הנורא אשר פקד אותנו ב-7 באוקטובר עלינו לזכור ביתר שאת את הזוועות שחוו אחינו ולהבטיח כי לעולם לא עוד", נמסר מקיש בסמוך להחלטה. "לימודי השואה כחלק מבחינת הבגרות הינם משמעותיים ובעלי ערך מוסף שאין לו תחליף. משרד החינוך בראשותי ימשיך לראות בזכרון השואה אבן יסוד ובתוך כך ימשיך לפעול להנצחת זכרון השואה בכלל הדרכים העומדות לרשותנו הן בבחינות הבגרות והן בעשיה ופעילויות בנושא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully