וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההכרעה עוברת למליאה: ועדת הכנסת הצביעה בעד הדחת ח"כ כסיף

עודכן לאחרונה: 30.1.2024 / 17:20

שני ח"כים בלבד, בהם ח"כ טיבי, התנגדו להדחתו של כסיף - מול 14 שתמכו בה. בשלב זה, תועבר הבקשה להצבעה נוספת במליאה, בה יידרשו 90 ח"כים שיתמכו בהדחה על מנת שזו תוכרע. לאחריה, תעמוד בפני כסיף האפשרות לערער לבג"ץ | כל הפרטים

דיון סוער בוועדת הכנסת על הדרישה להדיח את ח"כ עופר כסיף/ערוץ הכנסת

עוד שלב בדרך להדחה: ועדת הכנסת אישרה היום (שלישי) את בקשת ההדחה נגד חבר הכנסת עופר כסיף ממפלגת חד"ש. זאת, ברוב של 14 שרים שהצביעו בעד הדחתו, מול שניים בלבד שהתנגדו. בשלב זה, תועבר הבקשה להצבעה נוספת במליאה, בה יידרש רוב של 90 חברי כנסת שיצביעו בעד הדחתו על מנת שזו תוכרע. לאחריה, באם יודח - תעמוד בפניו האפשרות לערער לבג"ץ.

16 חברי כנסת בלבד השתתפו בהצבעה, כשרק שניים מהם, אחמד טיבי ווליד טאהא, הצביעו נגד הדחת כסיף. "יום שחור לכנסת", טען טיבי בסיומה. מולם, הצביעו בעד הדחת כסיף יו"ר הוועדה ח"כ אופיר כץ, וכן חברי הכנסת זאב אלקין, בועז ביסמוט, עמית הלוי, ארז מלול, שרון ניר, צביקה פוגל, אריאל קלנר, משה רוט, מתן כהנא, סימון מושיאשוילי, נאור שירי, מיכל וולדיגר, ומשה סעדה שטען בסיומה כי זהו "יום של צדק". ח"כ מירב בן ארי לא השתתפה בהצבעה, בטענה למשיכת הדיון.

דיון בבקשה להפסקת חברותו בכנסת של חה"כ עופר כסיף, ועדת הכנסת, 29 בינואר 2023. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
ברוב של 14 ח"כים: ועדת הכנסת הצביעה בעד הדחת ח"כ כסיף/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

ההחלטה לפתוח בהליך הדחתו של חבר הכנסת הגיעה על רקע תמיכתו בטענות דרום אפריקה נגד מדינת ישראל בבית הדין בהאג בתחילת החודש, לרבות חתימתו על עצומת המדינה בה נטען כי ישראל מבצעת רצח עם ברצועת עזה. את המהלך יזם ח"כ עודד פורר ממפלגת ישראל ביתנו, כשבהמשך עשרות חברי כנסת הצטרפו אליו וכן בקשה להגשת כסיף הוגשה ליו"ר הכנסת אמיר אוחנה. לפי חוקי הכנסת, אוחנה וחברי וועדת האתיקה מנועים מלחתום על פתיחה בהליך ההדחה, אולם יהיו רשאים להצביע במליאה מעתה, היות וועדת הכנסת הצביעה בעד ההדחה.

עו"ד מיכאל ספרד, סנגורו של כסיף: "האמת היא פשוטה, ח"כ כסיף מתעב את חמאס. אם אתם רוצים לעשות אמת בנפשכם, אתם חייבים לפי הראיות שבפניכם לדחות את הבקשה, שמייחסת לו תמיכה במאבק המזוין של חמאס נגד ישראל. תהיו ישרים לחוק ולדין".

עוד בוואלה!

המהלך להדחת ח"כ כסיף הגיע לוועדת הכנסת: כל מה שצריך לדעת

לכתבה המלאה
דיון ועדת הכנסת בהצעת ביטול אזרחות של פעיל טרור, 9 בינואר 2023. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
"יום שחור לכנסת". טיבי/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, בירך על תוצאות ההצבעה. "אני מברך את יו"ר סיעת ישראל ביתנו, ח"כ עודד פורר על הובלת המהלך להדחתו של ח"כ כסיף, ואת כל חברי הכנסת מכל הסיעות שתמכו בהצבעה בוועדת הכנסת", מסר. "אני מצפה מראש הממשלה בנימין נתניהו, יו"ר האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד ומחברי הכנסת בני גנץ וגדי אייזנקוט לתמוך בהצבעה הסופית להדחתו במליאת הכנסת. ידע כל חבר כנסת בישראל, שאם ישתף פעולה עם אויבינו ויתמוך בטרור - ימצא את עצמו מחוץ לכנסת".

ליברמן נגד התיישבות בעזה: "קשקושים של פריימריז"; לפיד תקף את שתיקת נתניהו: "מבחינתו שתישרף המדינה"
29.01.24. ערוץ הכנסת
מברך על ההחלטה. ליברמן/ערוץ הכנסת

במפלגת העבודה התנגדו להחלטה, ומסרו כי "חוות הדעת של יועמ"שית הכנסת ושל יועמ"שית הממשלה קובעות באופן ברור כי פעולותיו של ח"כ כסיף אינן מקימות עילה להדחה כקבוע בחוק. ככל שנתניהו ושותפיו אינם חובבי חוק - ישראל היא מדינת חוק דמוקרטית".

אולם, הוסיפו והבהירו כי "תמיכה בתביעה המאשימה את מדינת ישראל ברצח עם, בשעה שבנינו ובנותינו נלחמים בעזה, מחרפים את נפשם במלחמה הצודקת לאחר הטבח הנורא - זהו מעשה מקומם שלא יסלח", עם זאת, טענו: "לא נתמוך בהליך ההדחה שנוגד את החוק ומהותו אנטי דמוקרטי, לא נשתתף בעוד ספין שנועד לנסות להסיח את תשומת הלב מהפקרת החטופות והחטופים ומניעת חקירת המחדל המחריד של שבעה באוקטובר".

"צעד נוסף בהסלמת הפאשיזם", נמסר ממפלגת חד"ש. "זהו אינו אלא משפט שדה פוליטי מצד הרוב הזמני הנתון בכנסת, העושה כל מאמץ להקים משטר צללים פשיסטי במדינה. החוק המאפשר לח"כים להדיח את מקביליהם על בסיס עמדותיהם אינו חוק דמוקרטי ואינו לגיטימי, ולמרות כל ההסתייגויות ממנו, הוא מציב מספר תנאים להגבלת כוחו של הרוב, המתעלם מתנאים אלו בחוק כמו גם המלצות היועצת המשפטית לממשלה והיועצת המשפטית של הכנסת".

  • עוד באותו נושא:
  • חברי כנסת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully