וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"שית מתנגדת להדחת עופר כסיף: "לא התגבשה מסה קריטית של ראיות"

עודכן לאחרונה: 30.1.2024 / 12:16

הדיון להדחת הח"כ התחדש, אך נציגת היועמ"שית טענה כי אין מספיק ראיות שיאפשרו את המהלך. לדבריה, ההדחה תוביל לכך שחופש הביטוי של הח"כים יצומצם. מהומה פרצה בוועדה בעקבות דבריה: ""אתם רוצים לכסות על כך שהוא תומך טרור?"

דיון סוער בוועדת הכנסת על הדרישה להדיח את ח"כ עופר כסיף/ערוץ הכנסת

אביטל סומפולינסקי, המשנה ליועצת המשפטית לממשלה, הביעה היום (שלישי) התנגדות להדחת חבר הכנסת עופר כסיף בדיון הוועדה בכנסת על המהלך. לדבריה, אין מספיק ראיות שיאפשרו להדיחו. בעקבות דבריה, פרצה מהומה בוועדה, לאחר שחברי הכנסת מהימין טענו כי היא מתעלמת מהתבטאויות של חבר הכנסת נגד מדינת ישראל.

"בבקשה להדחה הנתמכת על ידי 87 חברי כנסת נטען כי מתקיימת עילה במאבק המזוין במדינת ישראל, אך נדרשת מסה קריטית של ראיות ברורות", טענה נציגת היועמ"שית בדיון. "סלידה מהמעשים וגינוי, והתגבשות עילה משפטית להדחת חבר כנסת מכהן - צריכות להיות לחוד. "ההדחה תהיה תקדימית ותסכן את אמות המידה לבחינת עילות הפסילה וההדחה. במבט רחב, המהלך עלול להוביל לצמצום חופש הביטוי הפוליטי של חברי הכנסת".

דיון בבקשה להפסקת חברותו בכנסת של חה"כ עופר כסיף, ועדת הכנסת, 29 בינואר 2023. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
"אין מספיק ראיות שיאפשרו להדיחו". ח"כ כסיף/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

חבר הכנסת חנון מילבצקי (הליכוד) התרעם: "אתם רוצים לכסות על כך שהוא תומך טרור?". יוזם המהלך, חבר הכנסת עודד פורר (ישראל ביתנו), תקף וטען כי "זה לא אפשרי ככה". יו"ר הוועדה אופיר כץ (הליכוד) העיר: "כסיף רוצה שנצייר אותו כשוחר שלום". חבר הכנסת איימן עודה התפרץ לדברי כץ, צעק "הכיבוש הוא רב מרצחים". כץ השיב כי "אני לא מאמין שיש עוד פרלמנט בעולם שבו יושב נציג שפועל נגד המדינה שלו ותומך באויבים שלה. האיש הזה מתעב את כוחות הביטחון וחיילי צה"ל ופוגע בהם מילולית ופיזית".

בדיון דיבר גם ח"כ אחמד טיבי, שטען כי "הנאום של ח"כ פורר להדיח את כסיף הוא נאום פוליטי בקמפיין בחירות". הוא הוסיף, "אני מבין את הכעס של חלק מחברי הכנסת והציבור כלפי העמדות של ח"כ כסיף, במיוחד אחרי ה-7 באוקטובר. זה אנושי. אבל אתם הולכים למהלך שנועד לבטל את רצונם של כל בוחרי חד"ש תע"ל". בהמשך עקץ טיבי את ראש הממשלה נתניהו ותהה: "מי פוגע יותר במדינת ישראל? כסיף או נתניהו? תארו שכסיף היה מעביר 3,000 שקלים לחמאס. אני אומר לכם שהיו מגישים נגדם כתב אישום פלילי או שהיה אומר 'חמאס זה נכס' כמו שאמר סמוטריץ', הייתם יוצאים נגדו ורשויות החוק היו יוצאות נגדו. ח"כ כסיף יישאר בכנסת על אפכם וחמתכם, אם הכנסת תפסול אותו, בג"ץ יחזיר אותו".

עוד בוואלה!

המהלך להדחת ח"כ כסיף הגיע לוועדת הכנסת: כל מה שצריך לדעת

לכתבה המלאה
ח"כ דוד פורר בדיון בוועדת העלייה והקליטה על זירוז הליכי גיור. דני שם טוב, דוברות הכנסת
"הנאום של פורר הוא נאום פוליטי בקמפיין בחירות". ח"כ עודד פורר/דוברות הכנסת, דני שם טוב

בדיון שהחל אתמול, נימק פורר את בקשתו לקיום הדיון: "אפשר לראות כאילו העתירה להאג הוגשה על ידי כסיף עצמו ואם היתה מתקבלת, הדבר היה מביא לפגיעה בביטחון ישראל. זה לא פוסט בפייסבוק, אלא לקיחת צד נגד מדינת ישראל. מטרת ההדחה היא לא ענישה או הרתעה, אלא הגנה בפני מי שמנסה לחסל אותה. כשמדינת ישראל מלקקת את פצעיה, כסיף תומך במאבק מזוין נגד מדינת ישראל ולכן חייבים להדיח אותו".

כסיף השיב כי "הבקשה להדחתי נשענת על שקר. התפיסה המוסרית החד משמעית שלי היא נגד הטבח וכל פגיעה בחפים מפשע. חתמתי על העצומה המדוברת מתוך אמונה שרק הפסקת אש תחזיר את החטופים ותמנע הרג של פלסטינים וישראלים. מי שאני אומר שאני תומך במעשי החמאס, אינו מתווכח עמי, אלא משקר ביודעין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully