וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוויכוח על החנייה שהסתיים במוות: בן 78 הורשע ברצח אופיר חסדאי לפני 4 שנים

עודכן לאחרונה: 30.1.2024 / 12:26

בית המשפט דחה את טענתו של ויקטור קטן, שטען שפעל מתוך הגנה עצמית, וקבע: "הוא לא נתן לעצמו דין וחשבון, אלא פעל מתוך אדישות גבוהה ומודעות לטיב המעשה". בפרקליטות דרשו לעצור אותו מיד עם סוף הדיון, אך בית המשפט דחה את הבקשה בשל מצבו הרפואי

ויקטור קטן הורשע ברצח אופיר חסדאי בעקבות ויכוח על חניה/ארז הראל

ויקטור קטן הורשע היום (שלישי) ברצח באדישות של אופיר חסדאי בחניון קניון עזריאלי ברמלה לפני 4 שנים, לאחר שנקלע לוויכוח על חניה עמו.

בית המשפט דחה את טענתו של קטן להגנה עצמית לאחר שהשופטים קבעו שרעייתו לא הייתה נתונה לסכנה בעת שהתעמתה עם חסדאי. כמו כן נדחתה טענתו של קטן לפיה הדק האקדח שלו נלחץ בעקבות תגובה לא רצונית שלו בשל רעש בידו. "הנאשם הרגיש חוסר אונים בזעם, עלה לו הדם לראש", אמרו השופטים במעמד מתן פסק הדין. "הוא לא נתן לעצמו דין וחשבון, אלא פעל מתוך אדישות גבוהה. הנאשם פעל מתוך מודעות לטיב המעשה", הוסיפו.

לאחר שניתנה הכרעת הדין, בפרקליטות דרשו לעצור אותו מיד עם סוף הדיון. "אין משמעות לשיקום של אדם שלא נטל אחריות על מעשיו", אמרו הפרקליטים. בית המשפט דחה את הבקשה של הפרקליטות למעצר מידי בשל מצבו הרפואי אך חתם על צו שיימנע ממנו לצאת מן הארץ.

הגשת כתב אישום - ויקטור קטן, החשוד ברצח אופיר חסדאי, בחניון ברמלה, מחוזי מרכז (לוד). אבי כהן
הורשע ברצח. ויקטור קטן/אבי כהן

הרכב השופטים פנה בסוף הדיון לדקלה, אלמנתו של אופיר חסדאי: "אנו מקווים שהפרק הזה מאחורייך, מאחלים לך שלא תדעי עוד צער. היום המשפחה שלך עברה פרק משמעותי". ההרשעה הינה רצח באדישות ולא רצח בכוונה. כלומר שמדובר באישום מקל יותר.

"אני שמחה שהוא אשם, ושהוא יקבל מה שהוא צריך לקבל", אמרה האלמנה. "זו הקלה גדולה ואפשר לקחת נשימה ארוכה. זה קרה לפני 4 שנים ולא ידענו מה קורה, היינו פה לאורך כל הדרך ושמחים לפחות שהוא קיבל עונש". היא הוסיפה, "זה לא משנה אם הוא הורשע באדישות או רצח בכוונה תחילה, בסוף הוא יקבל את העונש". אחותו של אופיר אמרה: "לפחות הצדק יצא בסוף לאור".

אבי כהן, עורך הדין שייצג את ויקטור קטן מטעם הסנגוריה הציבורית, מסר: "מדובר במקרה טראגי ביותר, שכולנו מצרים עליו . לאחר משפט ממושך ומורכב שהתנהל במשך ארבע שנים, קיבל בית המשפט את טענותינו, שהנאשם לא התכוון לגרום למותו של המנוח, בניגוד לטענת הפרקליטות. לאחר שיינתן גזר הדין, נשקול הגשת ערעור לבית המשפט העליון".

  • עוד באותו נושא:
  • רצח
  • רמלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully