וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע המתיחות בין המדינות: ראש השב"כ נפגש עם ראש המודיעין המצרי בקהיר

עודכן לאחרונה: 30.1.2024 / 8:28

2 מקורות ישראלים ציינו כי בפגישה לא עלו נושאים שקשורים לשחרור החטופים, אלא סוגיות שנוגעות למצב בעזה וליחסים בין ישראל ומצרים. בין היתר, דן רונן בר עם עבאס כמאל כיצד המדינות יכולות לעבוד בשת"פ כדי למנוע הברחות נשק וברעיונות המצריים ל"יום שאחרי" ברצועה

בווידאו: צוות הקרב של סיירת צנחנים בהיתקלות עם מחבלים וחילוץ לוחמים תחת אש* 28.01.24/דובר צה"ל

ראש השב"כ רונן בר ביקר אמש (שני) בקהיר ונפגש עם ראש המודיעין המצרי, עבאס כאמל, על רקע המתיחות בין ישראל ומצרים סביב המלחמה בעזה והאפשרות לפעולה של צה"ל ברפיח סמוך לגבול המצרי - כך על פי דיווח של כתב וואלה, ברק רביד, באתר אקסיוס.

למה זה חשוב

  • מצרים מודאגת מאוד מהמשבר ההומניטרי המחריף בצד הפלסטיני של הגבול בין רצועת עזה לבין מצרים שם מרוכזים למעלה ממיליון פלסטינים - שרובם עקורים.
  • המצרים מודאגים מכך שפעולה של צה"ל ברפיח, שם צה"ל כמעט ולא פעל עד כה, ובמיוחד באזור ציר פילדלפי - תיצור זרם עצום של פליטים פלסטינים לתוך חצי האי סיני.
  • המצרים הבהירו לישראל כמה פעמים בשבועות האחרונים בפומבי ובשיחות סגורות כי תרחיש כזה הוא פגיעה בביטחון הלאומי המצרי, שיביא לקרע חמור ביחסים בין המדינות.
רונן בר, ראש השב"כ. ראובן קסטרו
רונן בר/ראובן קסטרו

מאחורי הקלעים

  • שני מקורות ישראלים ציינו כי בר, שהשתתף ביום ראשון יחד עם ראש המודיעין המצרי בפסגה בפריז בנושא החטופים, טס לקהיר אתמול כדי לדון בנושאים שאינם קשורים למשא ומתן לשחרורם, אלא לסוגיות שנוגעות למצב בעזה וליחסים בין המדינות.
  • אחד הנושאים עליהם דן בר במצרים הוא המצב בציר פילדלפי - שמצידו הפלסטיני של הגבול בין עזה לבין מצרים - וכיצד שתי המדינות יכולות לעבוד בשיתוף פעולה, כדי למנוע הברחות נשק לתוך עזה שיאפשרו לחמאס להתחמש מחדש.
  • נושא נוסף עליו דן ראש השב"כ עם ראש המודיעין המצרי הוא הרעיונות המצריים לגבי "היום שאחרי" ברצועת עזה. שלשום פורסם בוואלה על הפגישה החשאית בריאד במהלכה דנו המצרים עם הפלסטינים, הירדנים והסעודים בדרכים להחזרת "רשות פלסטינית מחודשת" לעזה.

מה הם אומרים

  • בשב"כ סירבו להתייחס לדברים. בכירים מצרים לא הגיבו לפניות בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully