וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי מות המחבל בכלא: הסוהרים החשודים דורשים לחזור לתפקיד

עודכן לאחרונה: 30.1.2024 / 9:41

הסוהרים הורחקו מכלא קציעות בחשד שהכו למוות אסיר ביטחוני, אולם בתום חקירתם לא התגלו ממצאים על נסיבות מותו. עכשיו, לאחר שלושה חודשים, הם פונים לנציב שב"ס בדרישה שיחזיר אותם לתפקיד. עורך דינם, מנשה יאדו, אמר: "ניתן להשיב אותם ליחידה כי אין עילה מוצדקת שלא"

טלפונים שהוברחו לאסירים ביטחוניים בכלא קציעות/דוברות משטרת ישראל

שלושה חודשים אחרי מותו של המחבל תאאר אבו עסב בתאו בכלא קציעות, כשעל פי החשד הוכה למוות ומת מפצעיו תוך שעות, חמישה סוהרים מיחידת כת"ר של שב"ס דורשים מנציב שב"ס קובי יעקובי להחזיר אותם לתפקידם. במסגרת חקירת היחידה לחקירות סוהרים (יאח"ס) בלהב 433, עוכבו לחקירה באזהרה 19 סוהרים בחשד שתקפו באלימות את האסיר, ובסיומה שוחררו. מאז פרוץ החקירה, לפי שעה, לא התקבלו ממצאים אודות נסיבות מותו של האסיר, אך הסוהרים המעורבים פוזרו למתקני כליאה שונים, וחלקם שובצו בתפקידים מנהליים ללא מגע עם אסירים.

במכתב ששיגר לאחרונה עורך דינם, מנשה יאדו, מארגון "חוננו" לנציבות שב"ס נכתב כי "נכון לעכשיו הסתיימו כל ההגבלות החקירתיות שהוטלו בעבר על הלוחמים, לרבות תקופת ההרחקה ממתקני כליאה ותקופת איסור יצירת הקשר עם נחקרים אחרים. עם תום ההגבלות, מבקשים הלוחמים לשוב ולשרת בשרות היחידות שלהם, ולקבל משב"ס יחס של משרתים נאמנים כל עוד לא יוכח, כלפי מי שיוכח אם יוכח אחרת".

תאיר אבו עסב, אסיר ביטחוני שמת בכלא קציעות, 20 בדצמבר 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
תאיר אבו עסב, אסיר ביטחוני שמת בכלא קציעות, 20 בדצמבר 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

דרישה זו עשויה להציב את מ"מ נציב שב"ס קובי יעקובי, מקורבו של השר בן גביר, בדילמה לא פשוטה. כזכור, עם חשיפת עיכובם לחקירה של 19 הסוהרים, בזמן כהונתה של הנציבה קטי פרי, הביע השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר תמיכה גורפת בסוהרים החשודים: "לא אערוך לסוהרים משפט שדה. חזקת החפות עומדת להם ואין מקום לחרוץ את גורלם בטרם תבוצע בדיקה מעמיקה".

"אין ספק", טוען עו"ד יאדו "כי אילו היה חשד ממשי כלפי מי מהלוחמים לא הייתה המשטרה מאפשרת לו חזרה לשגרה מלאה בלא הגבלות, כנטען". לדבריו, "ההעברה של הלוחמים משירות ביחידותיהם בוצעה במעשים בלא שיח או דיבור מקדים בלא פרוטוקול ובלא החלטה ונעשתה בצורה קולקטיבית ולא פרטנית, וברור כי אין דין אחד שווה לכל החמישה. מי מהלוחמים לא זומן לשימוע ולא קויים הליך תקין כלשהו - לפיכך מבוקש להשיב לאלתר כל אחד מהלוחמים ליחידה בה הוא משרת".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
כלא קציעות. דוברות שב"ס
כלא קציעות/דוברות שב"ס

עוד טוען עו"ד יאדו במכתבו, "על דבר אחד לא ניתן להתווכח מדובר בלוחמים ותיקים שמשרתים בנאמנות ביחידות עילית של השב"ס ומתמודדים באופן יומיומי עם אתגרים קשים ומורכבים. בחודשים האחרונים מאז אוקטובר שבו מתמודדים הלוחמים מול איום לפגיעה בנפש של סוהרים ויחידת כת"ר נמצאת בחוד החזית של שמירה על בטחון הסוהרים והביטחון הכללי במתקני הכליאה. ברור כי ניתן להשיב את הלוחמים כולם או רובם ככולם ליחידה ואין עילה סבירה או עילה מוצדקת שלא לעשות כן".

משירות בתי הסוהר נמסר: "בעקבות חקירה הבוחנת את מותו של האסיר בבית הסוהר קציעות, הוחלט בשב"ס על סיפוח מספר סוהרים, בהם לוחמי יחידת כת"ר, ליחידה אחרת עד למיצוי החקירה והנושא מצוי בבחינה משפטית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully