וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל אי הוודאות של הלוחמים: באוגדת עזה משנים את הוראות הפתיחה באש

עודכן לאחרונה: 29.1.2024 / 19:53

ברקע פרסום וואלה, על פיו לוחמים בגבול עזה רואים יותר ויותר "דמויות חשודות" וחשים בחוסר בהירות בנושא הוראות הפתיחה באש, באוגדה מחדדים נהלים. על פי ההוראות החדשות, חיילים נדרשים לירות באוויר אם זיהו דמות חשודה, ולעבר פלג הגוף התחתון אם זו מתקרבת אליהם

בווידאו: צוות הקרב של סיירת צנחנים בהיתקלות עם מחבלים וחילוץ לוחמים תחת אש* 28.01.24/דובר צה"ל

בשבוע שעבר, מתחו חיילי צה"ל בגבול רצועת עזה ביקורת על חוסר הבהירות של הוראות הפתיחה באש, זאת על רקע עלייה של מקרי "דמויות חשודות" על הגדר. בעקבות אותה הביקורת, העבירו היום (שני) גורמים באוגדה חידוד בהוראות.

ביום רביעי האחרון, סיפרו לוואלה לוחמי אוגדת עזה במילואים שפועלים בצפון הרצועה כי נרשמה עלייה מדאיגה בהיקף אירועי ירי האזהרה בעקבות התקרבות של דמויות חשודות אל עבר כוחות צה"ל וקו הגבול. הלוחמים הדגישו את הבלבול שהם חשים עקב חוסר הבהירות של הוראות הפתיחה באש במקרים אלו.

"אתה אף פעם לא יודע אם מי שהתקרב הוא מחבל או אזרח שמחפש את הבית שלו שנהרס", סיפרו הלוחמים, "הם לא בהכרח מסתובבים עם רובים בצורה גלויה. כולם לבושים במעילים, אז לא באמת רואים מה הם סוחבים איתם". הלוחמים סיפרו כי כשעולה חשד הם מבקשים אישור מחמ"ל האוגדה לבצע ירי אזהרה. על לפי ההנחיות, סיפרו הלוחמים, אם הם לא רואים שברשות החשודים כלי נשק ולא ניכרת בהם סכנה, אסור לפתוח באש.

פעילות הכוחות ברצועת עזה, 28 בינואר 2024. דובר צה"ל
כוחות צה"ל ברצועת עזה/דובר צה"ל

לפני זמן קצר, בעקבת הביקורת החריפה בנושא, העבירו גורמים באוגדת עזה חידוד בהוראות הפתיחה באש. על פי החידוד, במידה וחשוד מתקרב אל הלוחמים או אל גדר הרצועה, יש לירות באוויר. אם לאחר הירי החשוד עדיין מתקרב לעברם, יש לירות על מנת לפגוע בפלג הגוף התחתון.

חששותיהם של לוחמים רבים מגיעים לאחר המקרה הטרגי בו יותם חיים, סאמר טלאלקה ואלון שימריז, שלושת החטופים שהצליחו לברוח משבי חמאס, נורו בשוגג על ידי לוחמי צה"ל ברצועה. "אין פה אחד שלא מודאג מהנושא הזה" סיפרו לוחמי המילואים, "כל יום רואים יותר פלסטינים, אנחנו מעריכים שמדובר במחבלי חמאס שבאו לבנות תמונת מודיעין. בהתחלה אפשר היה להגיד שהם סקרנים ולא מבינים את מה שקורה אבל כשצה"ל השמיד הרבה תשתיות במרחב אין להם מה לחפש קרוב לגדר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully