וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטחי רקטות כבדים? בלשכת רה"מ נערכים להחזרת תושבי הדרום הביתה

עודכן לאחרונה: 29.1.2024 / 18:19

דווקא על רקע מטחי הרקטות לכל הארץ, בלשכת ראש הממשלה מסרו כי "נרשמה התקדמות משמעותית בהיערכות לכך ונעשות התאמות אחרונות להתקדמות בנושא". כמו כן, הוסיפו: "ההחלטות יובאו בהקדם לדיון בממשלה"

בווידאו:ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר בתחנת משטרת שדרות עם הדר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, מפכ״ל המשטרה רנ״צ קובי שבתאי, מפקד מחוז דרום ניצב אמיר כהן, מפקד התחנה סנ״צ דביר ארובס ומנכ״ל משרד רה״מ יוסי שלי, 29 ביולי 2023/קובי גדעון, איתי בית און / לע״מ, סאונד: בן פרץ / לע״מ

לשכת ראש הממשלה עדכנה היום (שני) כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, קיים ישיבה בנושא החזרת תושבי הדרום לבתיהם. בישיבה השתתפו מנכ"ל משרד רה"מ, מזכיר הממשלה, מנכ"ל משרד האוצר, ראש מנהלת תקומה ונציגים נוספים. לדבריהם, נרשמה התקדמות משמעותית בהיערכות לכך ונעשות התאמות אחרונות להתקדמות בנושא. כמו כן, הוסיפו כי ההחלטות יובאו בהקדם לדיון בממשלה.

רק בשבוע שעבר פורסם בוואלה כי בעוד המדינה מתכננת את חזרת תושבי הדרום ליישובים מהם פונו ב-7 באוקטובר - חלק מתושבי עוטף עזה לא מקבלים את התוכנית לחזרתם ולפתיחת בתי הספר. "הילדים שלנו לא בובות", הם אומרים. בוועדת הפנים אמר נציג מנהלת תקומה כי "היישובים בטווח של 7-4 קילומטר מעזה צפויים לחזור בפברואר, וביולי היישובים שבטווח 4-0 קילומטרים. שנת הלימודים תיפתח שם בספטמבר 2024".

פינוי תושבי שדרות, 15 באוקטובר 2203. רויטרס
"התאמות אחרונות להתקדמות בנושא". פינוי תושבי שדרות מבתיהם באוקטובר האחרון/רויטרס

חלק מתושבי העוטף לא מרגישים מוכנים לחזור לבתיהם. "אני מרגישה שבשם הרצון שלהם להניע את הגלגלים, שוכחים שיש פה בני אדם שעברו טראומה קשה ב-7 באוקטובר ולפני כן 22 שנים כמגן אנושי", אמרה מורן חג'בי ממושב יכיני, "הם חייבים להפנים ולתרגם למדיניות שלהם, שהמשך ספירת המטרים הזו, הטרמינולוגיה הזו, לא רלוונטית. אלה יישובים שהמחבלים לא ספרו את המטרים כשנכנסו לטבוח בתושביהם".

לדבריה, "המתווה הזה צריך להשתנות ולהיות מותאם למציאות. כל משפחה שלא מעוניינת לחזור בשלב זה, המדינה צריכה לתת לה אפשרות לסיים את השנה במקום בו היא שוהה. אנחנו, זקנינו והילדים שלנו לא בובות, אי אפשר להמשיך לטלטל ככה את הנפשות שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully