וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האופוזיציה הגישה שתי הצעות אי אמון - שתיהן נדחו על ידי המליאה

עודכן לאחרונה: 29.1.2024 / 17:35

מליאת הכנסת דחתה היום (שני) שתי הצעות אי אמון שהוגשו על ידי האופוזיציה. את הצעת אי האמון הגישה מפלגת יש עתיד, שטענה כי "הממשלה הכושלת מקום המדינה מובילה אותנו למשבר כלכלי עם סדר עדיפויות פוליטי". 25 חברי כנסת תמכו בהצעה, ללא מתנגדים או נמנעים.

הצעה נוספת הוגשה על ידי סיעת חד"ש-תע"ל להפסקת המלחמה. ההצעה מבקשת "עסקת כולם תמורת כולם ואופק מדיני להסכם שלום". 10 חברי כנסת תמכו בהצעה את מול אחד שהתנגד. שתי ההצעות לא קיבלו את הרוב הדרוש על פי החוק ועל כן לא התקבלו.

ישיבה לציון 75 שנים לכינון הכנסת ט"ו בשבט, מליאת הכנסת, 24 בינואר 2024. נועם מושקוביץ/דני שם טוב, דוברות הכנסת
שתי ההצעות לא קיבלו את הרוב הדרוש, ולכן לא התקבלו/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ/דני שם טוב

ראש האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד, נימק את הצעת סיעתו ותקף את אישור התקציב לשנת 2024. "זה שאתם בוזזים את הקופה הציבורית - זה ביחד ננצח?", קרא לפיד, "35 מיליון שקלים יש בתקציב הזה לעמותות וגופים שמטרתם לעודד השתמטות מגיוס. 653 מיליון שקלים למשרדה של אורית סטרוק. שום ביחד ננצח. 5 וחצי מיליארד שקלים כספים קואליציוניים בזמן מלחמה, אחרי שאמרתם שתזיזו את הכסף הזה למאמץ המלחמתי".

שר החדשנות, המדע והטכנולוגיה, אופיר אקוניס הגיב לדבריו של לפיד ומסר כי "בשם הממשלה השיב שר החדשנות, המדע והטכנולוגיה, אופיר אקוניס: "בזמן מלחמה ובזמן שכוחותינו מחרפים נפשם שכם אל שכם מול אויב שטני החמאס הנאצי, אין מכבוד הבית הזה לדון בהצעות מפלגות מן הסוג הזה. לא הייתה התנהגות כזו של ראש אופוזיציה במדינת ישראל בעת מלחמה מאז הקמתה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully