וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר ועדת החינוך דורש: "לתת תקצוב לכל הסטודנטים מעוטף עזה ללא קשר למוסד בו לומדים"

עודכן לאחרונה: 29.1.2024 / 16:30

מכללת ספיר. שי מכלוף
מכללת ספיר/שי מכלוף

ועדת החינוך, התרבות והספורט, בראשות חבר הכנסת יוסף טייב, קיימה היום (שני) דיון בנושא סיוע למכללות אקדמיות בקווי המלחמה. לפי החלטת ממשלה שפורסמה באחרונה יינתן פטור משכר לימוד לסטודנטים במכללות תל חי וספיר, מתוך כוונה לחזק את המוסדות שנמצאים באזורי העימות. יו"ר הוועדה, אמר: "לתת תקצוב לכל הסטודנטים מעוטף עזה ללא קשר למוסד הלימודים בו הם לומדים"

"אין היגיון שסטודנט שגר בת"א ולומד במכללת ספיר יתוקצב וההיפך לא יקרה", אמר ח"כ טייב, "יתכבד שר החינוך להעלות הצעת מחליטים והוועדה תתמוך. מה ההבדל בין מכללות אחווה, חמדת ואשקלון מול תל חי וספיר? מאז הדיון הקודם, הכנתי הצעת החוק בנושא. התעכבתי לאור שיחות שהיו לי עם ראשי מכללות בארץ. המטרה היא לתת את התמיכה לסטודנט עצמו ולא למכללה, כך שכל סטודנט שנפגע מהטבח, פונה או התפנה מביתו - יקבל עזרה ללא קשר למכללה שבה הוא לומד."

"קבעתם קריטריון מטומטם של 0-7 ק"מ, שלא נותן מענה בשטח", נזף ח"כ טייב בנציגי משרד האוצר, "אין היגיון בקריטריון המטופש. זה צריך להיות כך - סטודנט שפונה או התפנה, ולא יכול להגיע למכללה, יתוקצב כמו זה שלומד במכללת ספיר. הקריטריון מטומטם בזה שלא מכליל את שאר הסטודנטים, כי כרגע מי שגר בכפר עזה ולומד במכללת אשקלון - לא יתוקצב. ואין בכוונתנו להמעיט בתקציב שכבר אושר לספיר ותל חי, אלא הכוונה לתקציב תוספתי. תהיו בשטח ותראו מה קורה. סטודנטים קורסים".

נועם דן ממשרד האוצר השיבה: "אם אתם מעונינים לסבסד מכללות, זה כפוף למקור תקציבי. רשת הביטחון ניתנת עבור 2 מוסדות שלא ניתן לקיים בהם פיזית לימודים, כי אם לא יירשמו סטודנטים למוסדות הללו, המוסדות יפשטו רגל. זה ניתן בכפוף לתרומה של הסטודנטים לאזור עצמו ברשויות המקומיות ובבתי הספר."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully