וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם אלכוהול בדמו ופחית בירה במשאית: כתב אישום נגד נהג שדרס זוג למוות

עודכן לאחרונה: 29.1.2024 / 10:42

אלכסנדר ומרינה עצרו על שטח הפרדה מצויר כדי לתקן תקר, אבבה אבטה זגזג, התנגש בהם והדף אותם למרחק של 30 מטרים. הנהג הצליח לעצור רק אחרי יותר מ-250 מטרים. כשנמצאה פחית הבירה במשאיתו, טען כי שתה אותה רק לאחר התאונה. "לא מדובר במי שנוהג בשכרות בפעם הראשונה"

צעיר בן 20 נהרג בתאונת דרכים ליד טול כר/מד"א

בבית המשפט המחוזי בחיפה הוגש אתמול (ראשון) כתב אישום כנגד נהג המשאית שקטל גבר ואישה במחלף עתלית, לפני כשבועיים. האירוע המחריד התרחש במוצ"ש 13 בינואר, בשעה 22:45. על פי כתב האישום שהוגש נגד הנהג אבבה אבטה בן ה-38 מחיפה, הוא נהג במשאית הכבדה על כביש 2 לדרום כשבדמו כמות אלכוהול גבוהה פי 11 מהכמות המרבית המותרת על פי חוק. שני ההרוגים, אלכסנדר וולך בן ה-50 ומרינה סגלי בת ה-46, חוו תקר באחד מגלגלי מכוניתם, ולכן עצרו על שטח ההפרדה המצויר במחלף, הדליקו את ארבעת אורות המצוקה המהבהבים, יצאו מהמכונית ועמדו בצידה האחורי.

עוד עולה מכתב האישום כי אבטה השיכור סטה ימינה מנתיב נסיעתו לעבר אי התנועה, ואחר כך שמאלה וכך פגע בשניים בעוצמה כזו שהם נהדפו למרחק של יותר מ-30 מטרים. אבטה עצמו הצליח לעצור את המשאית רק אחרי 257 מטרים. נהגת שנסעה אחרי המשאית ראתה אותו מזגזג והיא מי שהזעיקה עזרה, צוות מד"א שהוזעק למקום נאלץ לקבוע את מותם. שוטרים שהוזעקו למקום עצרו את אבטה. הוא הודה עוד בשטח כי היה מעורב בתאונה הקטלנית אך לדבריו שתה אלכוהול יום קודם לכן. לאחר מכן, כשנמצאה פחית בירה במשאית, הוא טען כי שתה אותה רק אחרי התאונה.

צעיר בן 20 נהרג בתאונת דרכים ליד טול כרם. מד"א
נהגת שנסעה אחרי המשאית של אבטה ראתה אותו מזגזג והזעיקה עזרה. זירת תאונת דרכים/מד"א

"לא מדובר במי שנוהג בשכרות בפעם הראשונה", טוען התובע שרון אדרי מפרקליטות מחוז חיפה המייחסת לאבטה המתה בקלות דעת, נהיגה בשכרות וגרימת נזק. יש לו הרשעות קודמות בעבירות אלימות וכן 12 הרשעות תעבורה בהן שתי הרשעות בגין נהיגה תחת השפעת משקאות משכרים. במקביל להגשת כתב האישום, מבקש התובע את הארכת מעצרו של אבבה אבטה עד תום ההליכים המשפטיים כנגדו. דיון לגופה של הבקשה יתקיים בשבוע הבא ובינתיים, תוך שהסנגור עו"ד יאיר סטולר לומד את תיק החקירה ובהסכמתו, השופט ניצן סילמן פסל את רשיונו של אבטה עד תום ההליכים והורה על מעצרו עד החלטה אחרת.

המשטרה עדיין חוקרת תאונת קטלנית אחרת שאירעה באזור כשבוע אחר כך, ובה נהרגו שניים בנסיבות דומות. בני הזוג תמי בת ה-52 ותמיר בן ה-54 יוסף נפגעו בתאונת הדרכים שאירעה ב-21 בינואר, בכביש 22 במחלף ביאליק בקריות, כשעצרו בצד הדרך כדי לתקן תקר. צוותי מד"א הגיעו לזירת התאונה ונאלץ לקבוע את מותם. נהג המשאית תושב עכו שפגע בהם עוכב למסירת עדות, ואח"כ שוחרר. "קיבלתי בהלם ובצער רב את הבשורה הקשה על מותה הטרגי של העובדת הסוציאלית הוותיקה", ספד לתמי יוסף, ראש העיר נוף הגליל, רונן פלט. "מותה הפתאומי הוא בלתי נתפס. זאת אבדה גדולה למשפחתה, לעמיתיה באגף הרווחה, לעובדי העירייה, ולבני נוער ומשפחות רבות שתמי טיפלה בהם במסירות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully