וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העדות המטלטלת וההמלצה של השופטים לפרקליטות: 4 שנים להגשת כתבי האישום נגד נתניהו

עודכן לאחרונה: 29.1.2024 / 12:31

מאז הוגשו כתבי האישום בתיקי האלפים נגד רה"מ, החל המשפט שרחוק מלהסתיים. בין האירועים הזכורים ביותר עד כה: הבקשה להכריז על שלמה פילבר כעד עוין והמלצת השופטים למשוך את האישום בשוחד מתיק 4000. כמה זמן עוד צפוי התיק להימשך ומה השלב הבא? | וואלה עושה סדר

בווידאו: משפט נתניהו: נמשכת עדותו של אבי אלקלעי, לשעבר עורך וואלה!/מערכת וואלה!

ארבע שנים להגשת כתב האישום בתיקי האלפים, ולמשפט ששינה את פני המדינה ואת יחסי התקשורת והשלטון בישראל אולי לתמיד. על אף הזמן הרב שעבר המשפט עדיין מתנהל, וכמו בכל משפט פלילי - השלב הפותח אחרי הגשת כתב האישום הוא פרשת התביעה, כלומר עדי התביעה שמעידים מטעם הפרקליטות בתיק.

השלב הבא שצפוי בתיק הוא פרשת ההגנה - השלב שבו הסנגורים מעלים את העדים שלהם. מי שאמור לפתוח את השלב הזה הוא ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

לסיקור המיוחד של משפט נתניהו

בנימין נתניהו מגיע ליום השלישי לעדות ארנון מילצ'ן בתיק 1000, בימ"ש מחוזי ירושלים, 27 ביוני 2023. אוליביה פיטוסי, אתר רשמי
נתניהו בבית המשפט, 27 ביוני 2023/אתר רשמי, אוליביה פיטוסי

אז איפה אנחנו עומדים היום בתיק?

  • בנקודת הזמן הנוכחית הפרקליטות אמורה לסיים להעיד את עדיה, אולם בשל המלחמה ייתכן שגם זה יידחה, ללא המלחמה הצפי היה לסיים עד אחרי פסח את פרשת ההגנה ואחריה נתניהו היה אמור לעלות להעיד.
  • השבוע צפוי לעלות להעיד אייל חיימובסקי, מנהל לשכת ראש הממשלה נתניהו בין השנים 2012-2014. כמו כן, צפויים להעיד גם אנשי העסקים אילן שילוח ואודי אנג'ל.
sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
עד המדינה פילבר, מוסר את עדותו האחרונה במסגרת תיק 4000. אולבייה פיטוסי, פלאש 90
שלמה פילבר מוסר עדות בבית המשפט/פלאש 90, אולבייה פיטוסי

שתי נקודות מרכזיות ששווה לשים לב אליהן:

  • במרץ 2022 עלה לדוכן העדים שלמה פילבר, לשעבר מנכ"ל משרד התקשורת ומי שהיה נחשב לנאמנו של רה"מ נתניהו - אך חתם על הסכם עד מדינה שהיה אמור להפליל את הבוס שלו לשעבר.
  • "נתניהו הוא מושא הערצתי מגיל די צעיר. אני מאוד מעריך ומאוד מכבד, גם היום, אחד המנהיגים היותר גדולים שהיו למדינה היהודית ולמדינת ישראל וכמובן לימין, אני איש ימין אידאולוג, לא מעט בזכותו הימין נמצא היכן שנמצא", פתח פילבר את עדותו ומאד מהר מצא את עצמו מול בקשת הפרקליטות להכריז עליו עד עוין בשל הסתירות שנתגלו בעדותו.
  • הבקשה להכריז עליו כעד עוין הגיעה לאחר שפילבר השיב לשאלה על דוכן העדים שהוא אינו זוכר מדוע הסתיר את הקשר הדיסקרטי עם בזק, אך במשטרה הוא אמר שהיה מדובר בקשר לא תקין שהיה מקרין על טיוטת ניגוד העניינים.
  • איך זה נגמר בסוף? כולם יודעים - בית המשפט דחה את הבקשה, אך הסכים לכך שהפרקליטות תחקור את פילבר כמו חקירה נגדית, כלומר כמו עד שמעיד נגדה. בימים אלו בפרקליטות בוחנים האם להגיש נגד פילבר כתב אישום בגין הפרת הסכם עד המדינה, פרקליט המדינה צפוי להחליט בקרוב על כך.
  • פילבר היה אמור לספק את הסחורה ולקשר בין התמורה שניתנה לשאול אלוביץ' לכאורה לבין הסיקור האוהד שזה העניק לכאורה לנתניהו, הסחורה כאמור לא סופקה ופילבר אפילו סוקר את נתניהו - דבר שמעלה חשש לניגוד עניינים לכאורה, כעת יש להמתין להחלטת פרקליט המדינה.
אבי אלקלעי, משפט תיקי האלפים, בימ"ש מחוזי ירושלים, 12 בספטמבר 2023. אריה לייב אברמס, פלאש 90
עורך וואלה! לשעבר אבי אלקלעי במשפט נתניהו/פלאש 90, אריה לייב אברמס
  • נקודה נוספת חשובה בשלב זה, היא המלצת השופטים לפרקליטות למשוך את האישום של השוחד מתיק 4,000.
  • שופטי ההרכב בתיק , רבקה פרידמן פלדמן, עודד שחם, ומשה בר-עם, המליצו לפרקליטות למשוך את אישום השוחד.
  • בפרקליטות אמנם לא קיבלו את ההמלצה והיועצת המשפטית לממשלה סבורה שיש לה די ראיות כדי להוכיח את עבירת השוחד - ראיות שיוצגו בעת פרשת ההגנה.
  • עם זאת עצם המלצת הרכב השופטים הנחיתה מכה ציבורית על הפרקליטות והיא מעלה את השאלה לגבי המחיר הציבורי שהתיקים האלו גבו מהציבור הישראלי.

מה הלאה?

  • בהנחה שלא יהיה שינוי פוליטי משמעותי בישראל, התיק צפוי להמשיך להתנהל בעצלתיים, יש לומר, וההשפעה של התיק על החברה, התקשורת והפוליטיקה הישראלית תורגש ובגדול.
  • במידה ויקרה הבלתי צפוי ונתניהו יחתום על הסדר טיעון בתמורה לפרישה מהחיים הפוליטיים אך ללא עונש מאסר בפועל ייתכן שדף חדש בימי החברה הישראלית יפתח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully