וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסו למנוע העברת סיוע הומניטרי לעזה: ארבעה תושבי איו"ש חשודים שתקפו נהגי משאיות

עודכן לאחרונה: 28.1.2024 / 22:53

ארבעת החשודים, בשנות ה-20 וה-30 לחייהם, תקפו על פי החשד שני נהגים באמצעות ריסוס גז מדמיע וזריקת אבנים על כביש 40 סמוך לצומת טללים. מחר מעצרם יוארך

מאות מוחים חוסמים את משאיות האספקה לעזה במעבר כרם שלום/לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

המשטרה פתחה בחקירה היום (ראשון) נגד ארבעה חשודים, תושבי איו"ש בשנות ה-20 וה-30 לחייהם, לאחר שעל פי החשד, תקפו שני נהגי משאיות, בכביש 40 סמוך לצומת טללים, באמצעות ריסוס גז מדמיע, זריקת אבנים וגרימת נזק לצמיגים. מהחקירה הראשונית עלה כי החשודים ניסו לעצור את המשאיות שהכילו סיוע הומניטרי והיו אמורות להיכנס לרצועת עזה.

במשטרה עדכנו כי פתחו בחקירה נגד החשודים עם קבל הדיווח, והוסיפו כי בחיפוש שבוצע ברכבם של החשודים נתפסו סכין ותרסיס גז מדמיע. "עם קבלת הדיווח פעלו שוטרי תחנת שגב שלום של מרחב הנגב לאיתור המעורבים וביצעו את מעצרם של 4 חשודים שנסעו ברכבם בסמוך למחלף בית קמה", מסרו במשטרה. ארבעת החשודים, יובאו מחר לדיון בבית משפט השלום בבאר שבע בבקשה להארכת מעצרם.

בארגון "חוננו" מסרו: "ארבע מעוכבים במעבר ניצנה לאחר שחסמו משאיות עם 'סיוע הומניטרי'. למוקד המשפטי של ארגון חוננו דווח על 4 מעוכבים בתחנת שגב שלום, לאחר שעוכבו במעבר ניצנה במהלך מחאה וחסימה של המשאיות המעבירות 'סיוע הומניטרי' לעזה. עו"ד נתי רום מארגון חוננו מסייע למעוכבים".

בתנועת "צו 9", שארגנה את המחאה נגד משאיות הסיוע, ביקשו להבהיר: "הפעילים שנעצרו בניצנה אינם פעילים של צו 9. הנחיות תנועת צו 9 ברורות. אנו פועלים בנחישות אך בלי לנקוט באלימות כנגד גורמי הביטחון. צר לנו שישנם גורמים המנסים לחבל במחאה ובשיתוף הפעולה המפעים בין חלקי העם השונים למען חיילנו ולמען החטופים".

מפגינים חוסמים את משאיות האספקה לחמאס  במעבר כרם שלום. צוריה זאבי, TPS
מפגינים חוסמים את משאיות האספקה לחמאס במעבר כרם שלום/TPS, צוריה זאבי
עצירת משאיות סיוע הומניטרי לעזה דרך מעבר רפיח. 28 בינואר 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
עצירת משאיות סיוע הומניטרי לעזה דרך מעבר רפיח. 28 בינואר 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בימים האחרונים, מעבר כרם שלום נחסם כמה פעמים לשיירות האספקה והסיוע לרצועת עזה על ידי פעילי תנועת "צו 9" ובני משפחות החטופים. במקום התקיימו הפגנות על מנת למנוע מעבר סיוע הומניטרי לרצועה, כשהמפגינים שם קראו: "אף סיוע לא יעבור עד שאחרון החטופים יחזור".

בתנועת "צו 9" מסרו כי בימים האחרונים הם הצליחו לחסום את מעבר כרם שלום למשאיות הסיוע ההומינטרי. "גאים שעמדנו במשימה ומעבר כרם שלום היה לאורך כל שעות היום חסום לתנועה!", מסרו ביום הראשון לחסימת המעבר. "שיירות המשאיות הארוכות לעזה נותרו תקועות עד למחר, ואנחנו נפעל שימשכו ככה עד שיחרורם של כל החטופים".

בתנועה אמרו כי המחאה היא חוצת מגזרים ואזורים בארץ. "מודים למאות האנשים מכל רחבי הארץ, דתיים וחילונים, מימין ומשמאל, מהעיר הכפר והקיבוץ שהגיעו לחסום את שיירות האספקה והסיוע לחמאס", אמרו. "מודים במיוחד למשפחות החטופים ואיתם משפחות החללים שנפלו בקרבות בעזה שחיזקו אותנו במאבק הלאומי שאין צודק ממנו. עברנו מחסומים רבים בדרך לא דרך והצלחנו לחסום בפועל את משאיות החימוש האלה שמגיעות הישר ליידים של חמאס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully