וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הפרסום בוואלה!: הוגשה הצעה להעלות את סוגית מנהלת החטופים לכנסת

עודכן לאחרונה: 28.1.2024 / 16:11

מרכז האופוזיציה בוועדת הכספים, ח"כ ולדימיר בליאק, הגיש הצעה דחופה להעלות לסדר יומה של הכנסת את סכנת הסגירה שמרחפת מעל מנהלת החטופים. מוקדם יותר נחשף בוואלה כי המינהלת עלולה להיסגר בשל אי הארכת צווי המילואים של המשרתים בה. בליאק: "תעודת עניות לממשלה"

בווידאו: ראש מינהלת החטופים החדש הגיע לדיון עם המשפחות: "עדיין לא מקבלות מידע"/ערוץ הכנסת

בעקבות הפרסום הבוקר (ראשון) בוואלה! על סכנת הסגירה שמרחפת מעל מנהלת החטופים - מרכז האופוזיציה בוועדת הכספים, ח"כ ולדימיר בליאק ממפלגת יש עתיד, הגיש הצעה דחופה להעלות לסדר יומה של הכנסת את הסוגיה.

מוקדם יותר, נחשף כאמור כי מינהלת החטופים בסכנת סגירה בשל אי הארכת צווי המילואים של המשרתים בה - כך לפי גורמים בצה"ל. משל"ט "מהלב", שתפקידו לתכלל את הסיוע למשפחות החטופים ולשבים הביתה, מרוכז על ידי פיקוד העורף, אך היה אמור לעבור לידי משרד ראש הממשלה - שם פתיחתו מתעכבת. בהיעדר הארכתם של צווי המילואים, שהוארכו כבר בעבר לסוף ינואר, המנהלת תסגור את שעריה ביום רביעי הקרוב.

ח"כ ולדימיר בליאק מסר: "סכנת הסגירה של מנהלת החטופים היא תעודת עניות לממשלת נתניהו, שבמקום לשים בראש סדר העדיפויות את החטופים ומשפחותיהם, היא ממשיכה להערים קשיים ומוסיפה חטא על פשע".

ולדימיר בליאק, דיון ועדת הכספים, 22 בפברואר 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
ולדימיר בליאק, דיון ועדת הכספים, 22 בפברואר 2023/פלאש 90, יונתן זינדל

עוד פורסם כי במקביל, במשרד ראש הממשלה טרם הצליחו לגייס מספיק כוח אדם כדי להתחיל את הפעילות של המינהלת האזרחית. לפי גורמים שמעורים בפרטים, פרט לירון כהן, ראש מינהלת החטופים שמונה בחודש שעבר - הצליחו במשרד רה"מ לגייס רק מספר בעלי תפקידים בודדים.

לפי הערכות גורמים שמעורים בתהליך, התרחיש האופטימי להעברת המקל המסודרת מצה"ל תצריך להאריך את צווי המילואים בחודש נוסף לפחות, אך ההערכות הריאליות מדברות לכל הפחות עד אפריל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully