וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"החשד התחזק": הוארך מעצרו של החשוד ברצח במגדלי הצעירים בת"א

עודכן לאחרונה: 28.1.2024 / 14:24

ביהמ"ש האריך ב-11 יום את מעצרו של החשוד ברצח דניאל אמינוב, שנמצא כשיר לעמוד לדין, לאחר שטען כי הוא סובל מפוסט טראומה בשל שירותו כלוחם במילואים. "קיימות סתירות רבות בין גרסת החשוד מיד לאחר האירוע לבין הדברים שמוסר בחקירות"

הוארך מעצרו של החשוד ברצח דניאל אמינוב/ארז הראל

בית משפט השלום בתל אביב האריך היום (ראשון) ב-11 ימים את מעצרו של החשוד ברצח של דניאל אמינוב בן ה-23 מאור יהודה, במגדלי הצעירים בתל אביב לפני שבועיים.

חוקרי המשטרה עצרו מיד לאחר האירוע את החשוד בביצוע הירי, בן 26, שהתגורר בדירה במגדלי הצעירים יחד עם בת זוגו, ובהמשך לאחר שהגיעה להעיד בחקירה, נעצרה גם בת זוגו בת ה-19 אך שוחררה לאחר מכן בתחנה לאחר שנשלל החשד נגדה. שמו של החשוד ופרטיו המזהים נאסרו לאיסור תחת צו של בית המשפט.

מרגריטה, אמו של החשוד, צעקה במהלך הדיון עם דמעות בעיניה: "המצב שלי יותר קשה שאיבדתי את הבן שלי, שהוא יקבל מאסר עולם".

משפחתו של דניאל אמינוב במהלך השבעה. באדיבות המצולמים
משפחתו של דניאל אמינוב במהלך השבעה/באדיבות המצולמים

ממצאי החקירה שנאספו במהלך חקירתו של החשוד, מעידים בראי המשטרה כי הוא נמצא כשיר לעמוד לדין מבחינה נפשית, וזאת בניגוד לטענה שעלתה מצידו מיד לאחר האירוע שהוא סובל מפוסט-טראומה בעקבות שירותו בלחימה במסגרת מילואים. "אי אפשר לשלול את היותו סובל מפוסט טראומה", אמרה בהחלטתה השופטת רוית פלג בר-דיין. "יחד עם זאת ניתן לקבוע שהסבירות לכך אינה גבוהה. יחד עם זאת החשוד לא מצוי במצב פסיכוטי".

רפ"ק אורן ששון, ראש מחלקת תשאול ביחידה ללוחמה בפשיעה ירקון, אמר בפתח הדיון שנותרו להם עוד 40 פעולות חקירה לביצוע.

"בשלב זה קיימות סתירות רבות בין גרסת החשוד מיד לאחר האירוע לבין הדברים שמוסר בחקירות שבוצעו בשבוע האחרון", טען רפ"ק ששון. "הגרסאות האלו לא מתיישבות עם חלק מגרסאות העדים שהיו באירוע ובנוסף עולים דברים רבים שעלינו כיחידה החוקרת לבדוק בהמשך לגרסה שהוא מוסר: בהקשר למצב הנפשי והאישי שלו, בקשר למצב העבודה שלו ומקומות נוספים שהיה בהם". עוד הוסיף רפ"ק ששון שגרסאותיו של החשוד סותרות גם את העדויות של שתי הבנות במהלך חקירתן.

דניאל אמינוב עבד בחברה המספקת שירותי אבטחה לבניין בו בוצע החשד לרצח. במהלך עבודתו הוא התיידד עם החשוד ובת זוגו, אך בעת שישב עמם ביום האירוע הוא לא היה בזמן משמרת בעבודתו.

בזמן שהחשוד והקורבן נפגשו בבילוי בדירה יחד עם בנות הזוג שלהם, הם שתו אלכוהול, עישנו סמים קלים וצרכו מה שקרוי בציבור "גז צחוק"- כך מעידים גורמים המעורים בפרטי האירוע והחקירה. בגרסה שנתן במהלך חקירתו, החשוד טען שהירי אותו ביצע נגרם בעקבות השפעת הזיות ו"פלשבקים" כתוצאה מהשילוב בין אותם חומרים וטריגר של עימות בין השניים.

כחלק מפעולות החקירה בוצעו בדיקות בנוגע להימצאותם של חומרים מערפלי תודעה אותם צרך החשוד. הממצאים העולים מהם יאמתו או יפריכו את גרסת החשוד. "חלק מהדברים עולים בקנה אחד עם הגרסה שלו וחלק לא", אמר בדיון רפ"ק ששון.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
בני משפחתו של הנרצח דניאל אמינוב במהלך דיון הארכת מעצר החשוד ברצח, בית משפט השלום, 29 בינואר 2024. ארז הראל
בני משפחתו של הנרצח דניאל אמינוב במהלך דיון הארכת מעצר החשוד ברצח, בית משפט השלום, 29 בינואר 2024/ארז הראל

עו"ד מירון רוזנטל שמייצג את החשוד, טען בדיון שבני משפחתו של החשוד קיבלו איומים ברשתות החברתיות מפני קרובים של אמינוב שישבשו ויסבו נזק לחתונה משפחתית שצפויה להתקיים בקרוב. עו"ד רובינוב שמלווה את משפחת הקורבן הגיב בזעם לטענה זו.

עו"ד מירון רוזנטל שמייצג את החשוד בביצוע רצח: "מצד אחד חברי אומר שזה תיק חמור, אנחנו מבינים שהתוצאה שלו חמורה בהחלט אבל אפילו ראש צוות החקירה לא יודע מה היה בדירה באותו לילה כי אין לו עדיין את כל הדברים והתמונה המלאה, אבל מצד שני הוא כבר קןבע זה תיק רצח ותיק חמור. אני חושב שהדברים צריכים להיעשות בפיקוח בית משפט שהוא 'המבוגר האחראי' ולכן אבקש לצמצם את הארכת המעצר בצורה משמעותית".

מתוך החלטת השופטת רוית פלג בר-דיין: "אני קובעת כי החשד הסביר כנגד החשוד התחזק. מדובר בחשוד שאירח יחד עם בת זוגו בדירתו זוג נוסף. המפגש כלל שימוש בסמים, אלכוהול וגז בלונים ונורה המנוח מאקדח שהיה ברשות החשוד. בת זוגו של המנוח הותקפה אף היא ונגרמו לה חבלות. יש לציין כי בת זוגו של המנוח היא קטינה ובאותו מפגש סופקו לה סמים ואלכוהול וכן גז בלונים לשאיפה. לאור המסוכנות מצד החשוד שהתחזקה והחשש לשיבוש הליכי משפט, אני מורה על הארכת מעצרו של החשוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully