וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: 80% מרשת המנהרות של חמאס נותרה ללא פגע, התוכנית להצפתן לא יעילה

עודכן לאחרונה: 28.1.2024 / 10:05

גם לאחר 3 חודשים של תמרון קרקעי ברצועה, נראה שהיעד הישראלי להשמדת המנהרות עדיין רחוק ממימוש - כך לפי גורמים ישראלים ואמריקניים רשמיים ב"וול סטריט ג'ורנל". עוד פורסם כי המים שהוזרמו למנהרות בחאן יונס הגיעו מישראל ולא מהים התיכון כמו במקומות אחרים ברצועה

רשת חשמל, אוורור ותשתיות ביוב, חדרי תפילה ומנוחה: אותרו והושמדו מנהרות המטה הכללי של ארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה/דובר צה"ל

80% ממערך המנהרות של חמאס ברצועת עזה נותר ללא פגע - כך לפי גורמים רשמיים אמריקנים וישראלים שצוטטו בוול סטריט ג'ורנל. השמדתן של המנהרות היא אחד המאמצים המרכזיים של ישראל במלחמתה בארגון הטרור, וזאת במטרה ללכוד בכירים שלו ולהציל את החטופים הישראלים.

המנהרות, שמשתרעות לפי הערכות על פני 500 קילומטרים, מאפשרות את אגירת הנשק של חמאס, המשך פיקוד ושליטה של בכירי הארגון במלחמה, וכן מקום מסתור עבורם.

הגורמים התקשו להעריך את רמת ההרס שנגרם למנהרות בין השאר משום שלא יכלו לומר בוודאות את אורכן האמיתי. הן בישראל והן בארצות הברית מעריכים ש-20% עד 40% מהמנהרות ניזוקו או הפכו לבלתי שמישות, רובן בצפון הרצועה.

מנהרה בחאן יונס. דובר צה"ל
עד 80% מהמנהרות נותרו שמישות. מנהרה שנחשפה בחאן יונס/דובר צה"ל

לפי גורם אמריקני, מוקדם יותר החודש ישראל התקינה משאבה בחאן יונס כדי לשבש את רשת המנהרות בה. עוד אמר הגורם, כי המשאבות הראשונות שהותקנו ברצועת עזה שאבו מים מהים התיכון ואילו המשאבה שהותקנו לאחרונה השתמשה במים מישראל.

בין הקשיים בהן נתקלו להשגת ההרס של המנהרות היו חומות, מחסומים והגנות בלתי צפויות שהאטו את זרימה המים בתוכן. מי הים הצליחו לאכל את חלקן, אך המאמץ הכולל נמצא לא יעיל כפי שציפו בישראל. גורמים אמריקנים טוענים כי קושי נוסף נעוץ במחסור בכוח אדם בצה"ל, שתפקידו יהיה לפנות את המנהרות.

קושי נוסף ומרכזי הוא משנה הזהירות בה נוקטים בצה"ל בשל החטופים המוחזקים במנהרות. לדברי בכיר בצה"ל, אם לא היו צריכים להתחשב בהוצאת החטופים בחיים, היו פועלים בתקיפות יותר. עוד לפי אותו בכיר, הצבא מתעסק בעיקר בפינוי "צמתים" בתוך המנהרות, המאכלסים את מנהיגי ולוחמי חמאס, במקום לבדוק ולהשמיד את המערך כולו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully